Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost
10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dokážete si představit klasický americký pony car poháněný dvoulitrovým čtyřválcem? Ne? Ono to ani není třeba, Ford brzy vaši fantazii nahradí realitou.
Ford Mustang je symbolem tzv. pony cars, které definuje několik vlastností. Ačkoli už z podstaty tohoto označení nejde o auta plná svalů, přinejmenším šestiválcový nebo rovnou osmiválcový motor relativně neskromného objemu do nich patřil odjakživa. Odjakživa až do příštího roku.
Právě někdy v druhé polovině roku 2013 by se měl Ford vytasit s novou generací Mustangu, který bude poprvé k mání se čtyřválcovým motorem o velmi skromném objemu. Půjde o dvoulitrové turbo EcoBoost, pravděpodobně ve variantě blízké té dvousetpadesátikoňové použité v novém Focusu ST, které v nabídce nahradí současný šestiválcový agregát. Na detroitském autosalonu to v rozhovoru pro Autoweek potvrdil produktový šéf Fordu Derrick Kuzak, a tak o tom již nemůže být pochyb.
Nedá se hovořit o překvapení uvážíme-li, s jakými limity normované spotřeby počítá současná americká politická reprezentace. Jde ostatně o stejný problém jako v Evropě - testy normované spotřeby favorizují méně objemné motory s turbem, které mají menší spotřebu při nízkém zatížení. Na papíře pak takové dvoulitrové turbo vypadá vedle atmosférického třílitru jako malý zázrak, i když realita taková být nemusí. Typické zatížení totiž norma nezkoumá ani v nejmenším, a tak se rázem stejný motor skvěle hodí do rodinného kompaktu i sportovního kupé. Normovaná spotřeba se totiž měří všem stejně.
I v Americe se následkům tohoto zvráceného stavu brání málokdo a Ford rozhodně není výjimkou. Však šestiválcových motorů s klidem zbavil i nový Fusion a již dříve avizoval, že motory EcoBoost dostane do roku 2013 do 90 procent všech modelů. Mustang bude mezi nimi.
Ačkoli chápeme, že toto provedení si koupí spíše někdo, pro koho bude Mustang pouze výrazem stylu (pro ostatní snad zůstanou v nabídce verze jako Shelby GT500) a zvolený motor mu tak bude celkem ukradený, nemůžeme se ubránit dojmu, že něco jako dvoulitrové turbo pod dlouhou kapotu tohoto modelu prostě nepatří. Prostě nepatří.









Tolik dílů pod kapotou dvoulitrového Mustangu určitě nehledejte...
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 7 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 10 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva