Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Potvrzeno: nástupce Ferrari Enzo dostane motor V12 a hybridní systém KERS
7.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nástupce Ferrari Enzo nebude respektovat doktrínu snižování počtu válců. Výkonný ředitel automobilky Amedeo Felisa potvrdil uprostřed umístěný vidlicový dvanáctiválec.
Spekulacím na téma nový motor v připravované další generaci vlajkové lodi Ferrari je konec. Vůz dostane motor V12, což na prezentaci modelu Ferrari 458 Spider 458 Spider potvrdil Amedeo Felisa, výkonný ředitel značky. Kromě toho jejich supersport dostane celokarbonovou konstrukci a velice pravděpodobné bude rovněž použití technologie KERS. „Ferrari testuje hybridní technologie,“ potvrdil pro Inside Line Melisa.
Prozradil také to, že poznatky Ferrari o systému KERS (Kinetic Energy Recovery Systems) získané při vývoji monopostů Formule 1 se v relevantní formě objeví v silničních automobilech. Zároveň ale upozornil, že „hybridní technologie se musí soustředit na efektivitu a nejen na zvyšování výkonů“. Nástupce Enza by ovšem neměl být testovací platformou pro KERS, ale dostane i další, dosud nevídanou techniku. Co přesně, Melisa nechtěl upřesnit.
Karbonová konstrukce nicméně k novinkám patřit nebude. Mělo ji Enzo a na základu vytvořeném z uhlíkových vláken spočívalo i Ferrari F50. A proč není tento materiál ve větší míře nasazován také u levnejších maranellských strojů jako třeba u McLarenu? I na to má Melisa vysvětlení: „Dnes to nedává smysl,“ říká. „Úspora hmotnosti ve srovnání s hliníkovým šasi jako třeba u modelu 458 je velmi malá, ale ohromně nákladná. A v případě nehody je také velmi těžké identifikovat, zdali má poškozený podvozek.“
Design nástupce modelu Enzo je ve hvězdách a u Ferrari, možná ale bude vypadat podobně jako některé z těchto návrhů
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva