Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední vyrobený Jaguar XJ220 vyšel lacino, vydražen byl za 6 milionů Kč
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kupé s 3 578 najetými kilometry, motorem o výkonu 550 koní a nejvyšší rychlostí 350 km/h vyšlo nového majitele na „babku“.
Není tomu dlouho, co jsme se mohli posadit za volant Jaguaru F-Type V8 R Coupé, tedy aktuálně nejdynamičtějšího modelu, jaký si u britské automobilky můžete dovolit. Stovku tento kousek zvládne za 4,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 300 km/h. Brzdou silničního provozu bychom jej tedy mohli nazvat jen sotva, k titulu nejrychlejšího Jaguaru všech dob však má přece jen poněkud daleko. Kupé XJ220 z roku 1992 totiž metu 96 km/h pokořilo za pouhých 3,6 sekundy, zatímco jeho maximálka činila 350 km/h. Pod kapotou přitom nabízelo identických 550 koní.
Ani tyto výkony ovšem nezajistily britské legendě poklidný život, a to především kvůli konceptu, který jej předcházel. Původně měl totiž Jaguar XJ220 ve svých útrobách nabízet dvanáctiválcový motor, jehož pohon by mířil na obě nápravy. Interiér čalouněný kůží Connolly pak odhalovala celoprosklená střecha, díky čemuž nadšení návštěvníků na autosalonu v Birminghamu v roce 1988 nebralo mezí. Složeno tak bylo neskutečných 1 500 kaucí ve výši 50 000 GBP (cca 1,65 milionu korun).
Přechod od konceptu v produkční verzi však zdaleka nebyl jednoduchý. Zapeklitým oříškem byla hlavně koncepce motoru uprostřed a pohonu všech kol. Jaguar proto nakonec rozhodl, že chystané kupé bude zadokolka. Nedostatek financí pak navíc znamenal, že namísto dvanáctiválce pod kapotu zamířil 3,5litrový šestiválec, jež měl své kořeny v závodním speciálu MG Metro 6R4. Tedy sice ve schopném rallyovém nářadí, ale pro řadu kupců plebejském voze.
Pokud k tomu pak ještě přičteme pokles zájmu o supersporty, jež souvisel se zmíněnou recesí, pak asi nebude překvapením, že valná většina klientely od smlouvy nakonec ustoupila. Zvláště kdy nakonec měla zaplatit o poznání vyšší kupní cenu, než bylo původně oznámeno (v roce 1990 byla stanovena suma 290 000 GBP/9,57 milionu korun, ta však nakonec o dva roky později vyšplhala na 470 000 GBP/15,5 mil. Kč).
Z původně plánovaných 350 exemplářů tak nakonec výrobní linku opustilo 278 kusů, přičemž ten úplně poslední vyrobený se minulý týden objevil na serveru eBay. Jeho americký majitel za něj přitom požadoval pouhých 299 220 USD (5 984 400 Kč), což se s ohledem na výše zmíněné zdá být jako opravdu výhodná nabídka. Otázkou je však původní cena tohoto exempláře - v roce 1997 byl totiž poslední nový kus prodán jen za 127 550 GBP (4 210 000 Kč).
Ať však již původní cena tohoto modelu byla jakákoliv, rozhodně šlo o zajímavou nabídku. Vůz má totiž na tachometru jen 3 578 najetých kilometrů, přičemž podle majitele je v prvotřídní kondici. Novému vlastníkovi tedy můžeme pouze závidět, i přes zmíněné čachry totiž zakoupil kus historie.




Takhle vypadá poslední vyrobený Jaguar XJ220. Od minulého týdne má nového majitele
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva