Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední německý benzinový übersedan ukázal svou dynamiku v běžném provozu, umí ohromit
29.3.2022 | Petr Prokopec
Výkony aut budou jistě dále růst, tak konzistentní jako dosud ale už nebudou. Stroje poháněné benzinovými motory jedou prakticky pořád stejně - od první do poslední kapky paliva. Hybridní a elektrické verze jsou a budou chvíli rychlejší, chvíli pomalejší.
Současná generace BMW řady 5 má za sebou už většinu svého životního cyklu. Stále častěji se tedy mluví o jejím nástupci, který by se měl objevit někdy v příštím roce. Stejně jako předchůdci bude v mnohém čerpat z nové řady 7, kterou očekáváme ještě letos. Následovat ji bude designově i mechanicky, a musíme se tak připravit na další odvážná designová řešení, třebaže ta u pětky bývají poněkud umírněnější než u jiných řad. Přesto lze očekávat větší čelní ledvinky, za které se nastěhují hlavně hybridizované pohonné jednotky, model i5 pak bude plně elektrický.
Snaha o vyšší efektivitu se pochopitelně dotkne i varianty M5. Vrchol řady by měl dorazit ve dvou specifikacích, z nichž ta první počítá se zachováním spalovací jednotky, ovšem v hybridizovaném provedení. Společnost benzinovému osmiválci ovšem bude dělat i elektrický pohon, načež by výkon měl narůst někam k 800 koním. Spotřeba ovšem díky možnosti jízdy čistě na elektřinu bezesporu půjde dolů, jakkoli se nedá příliš předpokládat, že by plug-in hybridní provedení vážilo méně než dvě tuny, a bude tak sebou často vozit nemalou a po vyčerpání akumulátorů zcela zbytečnou zátěž navíc.
Ještě dále nicméně hodlá zajít plně elektrická varianta, která nabídne okolo 1 000 koní. Půjde tak dost možná o nejrychlejší sériové BMW historie, jež se ovšem bude muset obejít bez odpovídajícího zvukového doprovodu a stejně jako hybridní provedení bude trpět nekonzistentní dynamikou. Pokud tedy patříte mezi milovníky oktanů, nejspíše byste si měli maximálně vychutnat stávající provedení M5, dokud to jde. Vrcholnou verzi CS, která spolu s odlehčením dostala do vínku 630 koní, už z výroby nekoupíte, s letošním březnem končí - nebo to tak bylo aspoň plánováno. Provedení Competition s 620 koňmi a menší nadváhou ale stále objednat půjde.
Je to totiž zaručeně poslední čistě benzinový německý supersedan. Další generaci M5 jsme probrali, Audi RS6 (dobře, to je kombík, ale jinak přímý konkurent) je hybrid už dnes a nový Mercedes-AMG E63 též nebude moci být jen osmiválcový, když nové C63 od AMG už je potvrzený čtyřválec s elektromotorem. M5 CS ovšem stačí motor 4,4 V8 biturbo, aby zrychlila na stovku za o něco málo více než 3 sekundy a na dvoustovku okolo 10 sekund.
Tyto údaje nepochází od BMW, jde o realitu zajetou v běžném provozu na rychlostně neomezeném německém Autobahnu, kde se M5 Competition s inovovaném provedení velmi snadno dostala i na své elektronicky omezené maximum v podobě 305 km/h. To jsou přitom hodnoty donedávna spojené jen s nejvyšší sportovní ligou. Nyní je můžete mít i v rodinném voze, byť ne zrovna levně - verzi Competition nyní v ceníku nevidíme, do konce března ji zastupuje zmíněná CS, základní provedení s 600 koňmi ale stojí od 3 298 100 Kč.
BMW M5 Competition 2022 je i v reálném světě pozoruhodně rychlým autem. Navíc jde o jistě poslední možnost, jak si koupit ryze benzinový německý supersedan, příští generace má být elektrifikovaná jako všichni konkurenti. Foto: BMW
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 7 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Salač je nazpět v Česku 12:08
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
Nejnovější články
- Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
před hodinou - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
před 2 hodinami - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
před 4 hodinami - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
před 5 hodinami - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva