Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinami | Petr Miler
Je to hodně neobvyklé spojení, podstatné je ale nakonec jen jedno - jak krásně zní. Kupodivu i v dnešním vedení Formule 1 se najdou lidé, kteří by něco takového chtěli zpátky. A nedivíme se jim.
Formuli 1 se pořád říká královna motorsportu, kdyby ale mělo jít jen o zvukový projev závodních aut, byla by spíš královnou marnosti. Pokud občas jezdíte na závody ef-jedniček, znáte to sami - monoposty dělají decibelově randálu pořád dost, ale je to kravál, ne zvuk. Pokud si chcete o závodním víkendu něco pěkného poslechnout, musíte si počkat na závody doprovodného Porsche Cupu či prezentace historických formulí. Ty obvykle nemají turbomotor a zní pořád jako víno. Motory současných strojů vedle toho připomínají legendární materiál, ze kterého bič prostě neupletete. A když ano, skutečně s ním nezapráskáte.
Bylo líp, ještě docela nedávno. Do roku 2005 používaly ef-jedničky osmi- až dvanáctiválcové jednotky, z nichž nejdál to dotáhly desetiválcové třílitry. Jeden z takových dostalo i dnes legendární Ferrari F310B Michaela Schumachera, se kterým se už v roce 1997 až do posledního závodu ucházel o titul mistra světa u italské stáje. Unikl mu právě tehdy po vskutku historické kolizi s Jacquesem Villeneuvem.
Tomu se ale dnes věnovat nechceme. O motorech V10 se nyní znovu mluví v souvislosti s poznámkami samotného šéfa FIA Mohammeda Ben Sulayema, který by rád vrátil ef-jedničkám lesk i skrze takové motory spalující syntetická paliva. Klidně mohou být hybridní, klidně mohou být všechno ostatní, co dnes pohonné jednotky Formule 1 jsou, hlavně aby dál nezněly jako porouchaný vysavač. A Ben Sulayemovi zvlášť při pohledu na přiložené video dobře rozumíme.
Vidíme na něm Ericha Zecha, 80letého (sic!) německého miliardáře a majitele právě Schumacherovy F1 z roku 1997, jak řádí na okruhu v Assenu s tímto desetiválcovým strojem. Jede umírněně, přesto není možné se neradovat z toho, jak jeho auto zní. Poslechněte si to sami a všimněte si jedné tragikomické věci - Zech na okruh vyrazil s částečně překrytými logy značky Marlboro, aby tím nešel proti často striktním zákazům cigaretové reklamy, organizátoři okruhového setkání jej ale v obavách z možných postihů donutili překrýt i zbylé části většiny (o to pikantnější to je) log. Proslulé Kingdom of Condom je o kus dál za kanálem La Manche, ale tohle k jeho manýrům nemá daleko. Však je to primárně historické zbarvení a nic víc...



Ferrari F310B Michaela Schumachera se kdysi dražilo, koupil jej zjevně Erich Zech. Foto: Auctionata, tiskové materiály
Klenotem stroje je jeho motor V10 se svým nezaměnitelným zvukem. Foto: RM Sotheby's, tiskové materiály
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva