Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche zastavilo dodávky hořících GT3 a majitelům vzkázalo, ať raději nejezdí
21.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Obavy z toho, že nejde jen o náhodu, jsou potvrzeny. Vznětlivé 911 GT3 991 znamenají zastavení dodávek nových vozů i varování stávajícím majitelům nevyjíždět.
Hoří mi Porsche, má panenko. Inženýři u Porsche teď nemají zrovna klidné spaní, protože se poslední generace GT3 stále častěji objevuje v plamenech u silnice. Po více než pěti známých případech samovznícení se německý výrobce sportovních vozů zcela logicky rozhodl pro zastavení dodávek objednaných kusů budoucím majitelům. Potvrdil tak naše domněnky, že to zkrátka musí přijít.
Výrobce tak spolehlivých automobilů si prostě nemůže dovolit podobné fiasko jako třeba Ferrari u modelu 458 Italia, kterému nešlehaly plameny jen z výfuků, ale také z motorového prostoru. Ano, poslední GT3 je navzdory použití převodovky PDK opravdu žhavý vůz, ale hořet z toho nemůže. Zjednávání nápravy tak odstartovalo vyšetřováním příčin požárů, až do jejich objasnění jsou dodávky „stopeny” a stávajícím majitelům přišel dopis, aby s GT3 jednoduše nevyjížděli, dokud neprojdou inspekcí.
Nabídlo jim také odvoz vozu k nejbližšímu dealerovi na vlastní náklady přímo z domova majitele. Automobilka potvrdila, že nejméně dvě poslední „gé-té-trojky“ generace 991 hořely v Evropě, což vedlo k tomu, že provede inspekci na všech stávajících 785 kusech po celém světě. Přitom ovšem také uvádí, že při žádném ze zaregistrovaných požárů nebyl nikdo následkem požáru zraněn.
Bohužel u Porsche ještě nemají analýzu problému vznětlivého motoru dokončenou, problém tedy nebude pravděpodobně vyřešen okamžitě. Spontánní zapalování není u vozu za takové peníze vůbec příjemné, příjemné přeci není ani v nejlevnějším voze na trhu. U něčeho, co umí díky 475 koním jezdit přes 300 km/h v cuku letu a co musí vydržet i dlouhodobější extrémní zacházení na nejobtížnějších okruzích planety jde o zcela nepřípustný problém. Novopečených i stávajících majitelů je nám zkrátka líto, ale snad bude vše brzy vyřešeno.


Takové snímky musejí fandu rychlých aut jedině zarmoutit. Novopečené majitele GT3 o to více
Porsche 911 GT3 991
GT3 je vlastně silničně homologovaným závodním strojem, který má solidních 475 koní a famózní vlastnosti na všech typech silnic. Požár bychom u Porsche čekali nejméně
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva