Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche prý „vážně zvažuje”, že by 911 GT3 nadělila manuál. Ovšem jen ve verzi RS
15.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnepochopitelnějších kroků loňského roku, vybavení nové generace 911 GT3 pouze automatickou převodovkou, nakonec možná dojde nápravy, alespoň částečné.
Pokud některá z automobilek nabízí dlouhá léta bok po boku pro určitý model manuální i automatickou převodovku a dojde k závěru, že se ta manuální prodává málo na to, aby mělo smysl jí dále nabízet, dá se to pochopit. Ani v takovém případě sice situace není jednoznačná, neboť pro image vozu může mít podstatně větší prospěch pár procent nadšených řidičů toužících po manuálu, než větší počet často „nenadšených konzumentů” preferujících samočinné řazení, ale aspoň v Excelu to smysl dává.
Pokud se ale Porsche rozhodne pro model 911 GT3 nabídnout v nové generaci jen a pouze automat, aniž by kdykoli předtím byl pro tento vůz k dispozici, ještě o rok předtím říká, že dostane znovu pouze manuál, později svou otočku o 180° vysvětluje arogantními prohlášeními a odmítá své rozhodnutí korigovat před nemalým množstvím stěžujících si zákazníků předchozích generací, smysl to prostě nedává. Už několikrát se mluvilo o tom, že Porsche neustojí tlak hlavně amerických zákazníků a i když se zatím nic hmatatelného nestalo, nakonec se možná opravdu stane.
Zmiňují se o tom kolegové z Car and Driver, podle jejichž zdroje Porsche navzdory jiným zkazkům „silně zvažuje”, že by 911 GT3 nakonec manuál dostala. Nemá se jej ale dočkat ve „standardním” provedení, nýbrž ve verzi GT3 RS, která podle jiných zpráv přímé řazení též dostat neměla.
Samozřejmě nevíme, zda se tyto zvěsti zakládají na pravdě, na rozdíl od jednání Porsche ale smysl dávají. Na světě existuje jen málo jiných vozů, u kterých jsme si stoprocentně jisti, že nevybavit je manuální převodovkou je pro výrobce čistou ztrátou. Navíc v případě verze, u níž automobilka šetří i gramy nahrazením plastového loga nálepkou, se zdá být preference o desítky kilogramů lehčí manuální převodovky zcela logické...



















Porsche 911 GT3 absencí manuálního řazení nesporně trpí, verze RS by nemusela
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před hodinouÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 3 hodinamiMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva