Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tisíckrát poladěný Brouk se vrátí ke kořenům a opět bude roztáčet svá zadní kolečka plochým čtyřválcem. Jen nečekejte vzduchové chlazení.
Měla to být reminiscence na model 914 nebo nové retro po vzoru 356, ale podle stále intenzivnější šeptandy to bude následovník Porsche 550 Spyder, kterému se pro jeho nonkonformní chování roztomile říkalo Malý bastard (James Dean by asi hodně vyprávěl, kdyby mohl).
Protože to má být model zapadající svými rozměry pod Boxster, a podle přísných pravidel Porsche si modely nikdy nesmí navzájem přímo konkurovat, dostane čtyřválcový plochý motor. O této možnosti se spekulovalo již dříve, nyní to ale potvrdilo samo Porsche. Víme tady s jistotou, že automobilka na čtyřválci skutečně pracuje, jen zatím nevíme, jaké budou jeho parametry.
Díky zmíněným nepsaným zákonitostem bychom se je ale mohli pokusit odhadnout. Víme dobře, že základní Porsche Boxster má šestiválec o objemu 2 893 centimetrů kubických, výchozí devětsetjedenáctka zase 3 436 cm3. Podle některých zdrojů je nová jednotka vyvíjená z jednoho z těchto agregátů, dokonce by jí mělo zůstat i identické vrtání. Pokud to bude z Boxsteru, jsme na objemu 1 929 cm3, ve druhém případě to vychází na 2 291 cm3.
Pochopitelně tu existuje možnost změnit tato čísla úpravou zdvihu, ale objemově bychom se měli pohybovat v toleranci od 2,0 do 2,6 litru. Výkonový strop omezuje 255 koní Boxsteru, tudíž se novodobá pět set padesátka zastaví někde kolem 200 až 230 koní a na stovku by se měla dostat kousek nad šest vteřin (nejpomalejší Boxster k tomu potřebuje 5,9 s).
Tato úvaha samozřejmě může být celá špatně, okolnosti ale zase tak moc velký prostor k omylu nedávají. Leda, že by duchovní nástupce Deanova eliminátora dostal v duchu sociálního inženýrství EU výrazně menší čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, aby byl snadněji aplikovatelný do derivátů Audi a Volkswagen. Přesněji řečeno, aby se jednodušeji snižoval jeho výkon, možná vypínaly válce a nevím co ještě...
Možná to ale nemají úplně srovnáno v hlavě ještě ani v Porsche. Novinka by neměla být na trhu dříve než někdy kolem roku 2014, trochu času na přemýšlení jim tedy ještě zůstává.
Pověst původního Spyderu byla děsivá, ale má za sebou také spoustu sportovních úspěchů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch