Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tisíckrát poladěný Brouk se vrátí ke kořenům a opět bude roztáčet svá zadní kolečka plochým čtyřválcem. Jen nečekejte vzduchové chlazení.
Měla to být reminiscence na model 914 nebo nové retro po vzoru 356, ale podle stále intenzivnější šeptandy to bude následovník Porsche 550 Spyder, kterému se pro jeho nonkonformní chování roztomile říkalo Malý bastard (James Dean by asi hodně vyprávěl, kdyby mohl).
Protože to má být model zapadající svými rozměry pod Boxster, a podle přísných pravidel Porsche si modely nikdy nesmí navzájem přímo konkurovat, dostane čtyřválcový plochý motor. O této možnosti se spekulovalo již dříve, nyní to ale potvrdilo samo Porsche. Víme tady s jistotou, že automobilka na čtyřválci skutečně pracuje, jen zatím nevíme, jaké budou jeho parametry.
Díky zmíněným nepsaným zákonitostem bychom se je ale mohli pokusit odhadnout. Víme dobře, že základní Porsche Boxster má šestiválec o objemu 2 893 centimetrů kubických, výchozí devětsetjedenáctka zase 3 436 cm3. Podle některých zdrojů je nová jednotka vyvíjená z jednoho z těchto agregátů, dokonce by jí mělo zůstat i identické vrtání. Pokud to bude z Boxsteru, jsme na objemu 1 929 cm3, ve druhém případě to vychází na 2 291 cm3.
Pochopitelně tu existuje možnost změnit tato čísla úpravou zdvihu, ale objemově bychom se měli pohybovat v toleranci od 2,0 do 2,6 litru. Výkonový strop omezuje 255 koní Boxsteru, tudíž se novodobá pět set padesátka zastaví někde kolem 200 až 230 koní a na stovku by se měla dostat kousek nad šest vteřin (nejpomalejší Boxster k tomu potřebuje 5,9 s).
Tato úvaha samozřejmě může být celá špatně, okolnosti ale zase tak moc velký prostor k omylu nedávají. Leda, že by duchovní nástupce Deanova eliminátora dostal v duchu sociálního inženýrství EU výrazně menší čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, aby byl snadněji aplikovatelný do derivátů Audi a Volkswagen. Přesněji řečeno, aby se jednodušeji snižoval jeho výkon, možná vypínaly válce a nevím co ještě...
Možná to ale nemají úplně srovnáno v hlavě ještě ani v Porsche. Novinka by neměla být na trhu dříve než někdy kolem roku 2014, trochu času na přemýšlení jim tedy ještě zůstává.





Pověst původního Spyderu byla děsivá, ale má za sebou také spoustu sportovních úspěchů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva