Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci
11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U Porsche jsou sice proti navyšování hmotnosti, pořádný hybrid ale dle značky musí zvládat jízdu čistě na elektřinu. Na palubu tak zamíří těžké baterie.
Německá automobilka je sice prvním výrobcem, který se na Severní smyčce dostal se silničním autem pod hranici sedmi minut (úspěchy Radicalu jsou přece jen sporné, neboť model SR8 nedáte na značky všude), přesto nám v poslední době příliš radosti nedělá. Nedávno totiž oznámil, že se chystá přistoupit k celkem masivním downsizingu pohonných jednotek. A jakoby to nestačilo, nyní potvrzuje, že rozšíří také řady hybridních modelů, včetně o ikonické 911.
Zmiňovaný úspěch modelu 918 Spyder na Nürburgringu sice na jednu stranu naznačuje, že se co do rychlosti nemáme čeho obávat, k přítomnosti elektromotoru na palubě sportovní ikony jsme přesto skeptičtí. Zcela nepochybně totiž přinese naprosto zbytečná kila, jenže laboratorní měření spotřeby hrají prim. A navíc technologie vyvinutá pro zmiňovaný supersport musí dojít také uplatnění na dalších modelech, jinak by se stěží zaplatila.
Z výše uvedeného je jasné, že na civilní obdobu setrvačníku dodávajícího sílu předním kolům závodního provedení 911 GT3 R Hybrid můžeme zapomenout. Šéf vývoje značky Wolfgang Hatz totiž dodává, že „silniční hybridy musí být schopné jízdy čistě na elektřinu“. Novinka německé značky, která má dorazit někdy v roce 2018, tak ztloustne, i když podle Hatze ne o mnoho. Baterie by totiž měly dodat energii jen na nějakých 25 km.
Také v tomto směru je ale strašákem Porsche 918 Spyder - i kapacita jeho baterií ve výši 6,7 kWh vystačí na 30 km. Celková hmotnost však díky tomu vystoupala na 1 634 kg, zatímco bez hybridní techniky by to bylo pouhých 1 280 kg. A 350 kil přihozených na hrb Porsche 911 nevzbuzuje zrovna optimismus. A to ani za předpokladu, že by je značka dodala hlavně na předek, čímž by vůz mohl nabídnout rozložení hmotnosti v poměru 50:50.















Závodní Porsche 911 GT3 R Hybrid naznačilo, že hybridní modely nemusí být strašákem. Bohužel jeho technologii silniční verze nedostane
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před hodinouKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 3 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 4 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 6 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva