Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Panamera přijde o manuální převodovku. A víte vůbec, že ji nabízí?
14.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z posledních „manuálních mohykánů” ve třídě luxusních sedanů zřejmě vymře po přeslici. Podle našich zdrojů se Porsche Panamera v další generaci již nedočká manuální převodovky.
Porsche před pár lety neudělalo svým tradičním příznivcům zrovna radost, když nabídlo velký luxusní sedan Panamera. Takový vůz z podstaty nemůže ctít tradiční hodnoty vozů německé značky, na to je příliš velký, příliš těžký a příliš zaměřený na docela jiný styl jízdy, než který bychom označit za vlastní vozům Porsche.
Snad aby automobilka alespoň částečně zachovala v nabídce tohoto modelu své tradiční hodnoty, nabídla pro vybrané modely i alternativu v podobě přímo řazených šestistupňových převodovek, což je v této třídě opravdu raritní možnost. Ani do vozů o třídu nižších si dnes - pakliže zvolíte silnější motor - manuální převodovku nepořídíte, v případě Panamery můžete mít s „manuálem” i čtyřsetkoňový model S. Pravda, nejvyšší specifikace jsou z této hry vyloučeny a třeba nový vrchol v podobě modelu Panamera Turbo S lze pořídit jen s automatickou převodovkou, i tak je to ale více než nic.
Poslední zprávy z Zuffenhausenu ovšem hovoří o tom, že Porsche s ručně řazenými převodovkami v Panameře skončí zcela. Přímo řazená alternativa prý není dostatečně žádaná ani ve Spojených státech, kde jsou manuální převodovky ve sportovních autech a vozech vyšších tříd nejvyhledávanější, a tak Porsche nemá dostatečně velkou motivaci tuto možnost dále držet v nabídce.
Není to až tak překvapivý stav, Panameru si koupí primárně lidé, kteří příliš řídit nechtějí, už právě kvůli její podstatě, větší zájem o manuální převodovky tedy nebylo možné očekávat. A to zvláště když nejsilnější modely, po kterých by snad někteří z aktivnějších řidičů mohli zatoužit, přímo řazenou skříň nikdy nenabízely. Navíc se nedá říci, že by Porsche jakkoli propagovalo, že tuto možnost vůbec nabízí. Ruku na srdce - věděli jste, že u Panamery V6 a V8 (S) je šestistupňový manuál k mání?
Nepůjde ale o jediné „antiřidičské” opatření. Panamera kvůli snížení normované spotřeby dostane také elektrický posilovač řízení, dnes má hydraulický. Obě zmíněné změny by se měly odehrát ve stejnou chvíli, jakkoli zatím nevíme, kdy přesně se tak stane. Zřejmě se tak stane až s příchodem nové generace, je ale možné, že změnu přinese již facelift či některý z nových modelových roků.
Zatímco se zbavením Panamera manuální převodovky a hydraulického posilovače řízení bychom se ještě srovnali (i když je škoda každé alternativy, zvlášť takto výjimečné), horší je třetí novinka, kterou nám přivál stuttgartský vítr. Podle ní by se měla automatická převodovka dostat i do nových generací Porsche 911 GT, tedy modelů GT2, GT3 a jejich provedení RS. To už by byla smutnější zpráva. Jakkoli nemáme zprávy o tom, že by mělo jít o jedinou možnost, je jasné, že nabídnutí podobné alternativy přiláká trochu jiné zákazníky. Pak už je jen krůček k tomu, aby se manuální převodovka stala volbou 10 procent „zoufalců”, pro které už nemá smysl takové provedení vyvíjet a vyrábět
Snad se alespoň Porsche této cestě vyhne, neboť kolik opravdu ostrých sporťáků si dnes s přímo řazenou převodovkou můžete pořídit? Krom Porsche je to jen pár amerických kupé a kusově vyráběných „exotů”. Nebo se běžte poptat na takový Avetnador, F458 a řadu dalších respektovaných sportovních vozů s „manuálem”... Spláčete nad výdělkem. Stejný konec bychom nikomu v autosalonech Porsche nepřáli.
Porsche Panamera s manuální převodovkou opravdu existuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
28.1.2025 - Sprint Tesly Cybertruck proti nadupaným SUV Rolls-Roycu a Mercedesu je mnohem vyrovnanější, než by vás napadlo
27.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Předčasný konec testů v Portimau včera 17:44
- Masarykův okruh v roce 2025 včera 17:16
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota včera 08:00
- Test Superbike v Algarve: Kdo jiný než Toprak? 28.1.2025
- 28. a 29. ledna testy WSBK a WSSP v Portimao 28.1.2025
Nejnovější články
- Černé vlajky u Ferrari? Němci vyzkoušeli čínský supersport, který nabízí přes 1 200 koní za cenu 541koňového Porsche
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Bugatti, které po 4 měsících zruinovalo autopůjčovnu, nikdo nechce koupit. Ani 25 milionů za něj majiteli nebylo dost
včera - To byste nevymysleli. BMW se spojilo s Teslou a Číňany, společně žalují EU kvůli jejím krokům proti čínským autům
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva