Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche na prvním videu obhajuje automat v 911 991 GT3, máme i nové jízdní fotky
6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová GT3 bude k mání jen s automatem, což vyvolalo zděšení. Značka však prohlašuje, že převodovka je prý rychlejší a zábavnější než běžné PDK.
Začíná to vypadat, že Porsche se rozhodlo dát tradicím za uši. Poslední generace kultovní 911 totiž dorazila s elektrickým posilovačem řízení, elektronickou parkovací brzdou a start/stopem, nová ostrá GT3 pak na ženevský autosalon dorazila pouze s automatickou převodovkou PDK. Tedy prvkem, který nám s tím, co GT3 dosud představovala, dohromady příliš nejde, tuplem ne jako jediná možnost. Britský magazín EVO však vyzpovídal šéfa vývoje nového Porsche 911 991 GT3 Andrease Preuningera, který právě tuto volbu obhajuje.
Podle Preuningera je totiž sedmistupňový automat PDK naprosto unikátně poskládán pouze pro užití v tomto voze. Změna převodových stupňů se tak odehraje za 0,1 sekundy, tedy rychleji, než je jakákoliv jiná převodovka PDK schopná. To ovšem není to nejpodstatnější. Preuninger totiž prohlašuje, že automat je dokonce mnohem zábavnější než manuál. Důvodem je fakt, že unikátní PDK dokáže "sešlápnout" spojku souběžným přitažením obou pádel. Že by ale zrovna tohle mělo vést k nahrazení dokonalého ovládnutí řazení vlastníma rukama a nohama...
Ověření či naopak vyvrácení této finesy si samozřejmě necháme na pořádný test. To platí také o motoru, neboť původní Mezgerův agregát nahradila nová 3,8litrová pohonná jednotka s přímým vstřikováním paliva. I k tomu však má Preuninger co říci - starý šestiválec byl totiž podle něj velmi náročný na údržbu a jakékoliv opravy se majitelům velmi prodražily. Novinka by oproti tomu měla zaručovat méně časté návštěvy autoservisu.
Tím samozřejmě informace přímo od zdroje nekončí, o trochu delší video vám tedy doporučujeme dokoukat až do konce. Přičemž mezitím můžete třeba listovat novou sadou fotografií, na nichž se tentokráte ukazuje nové Porsche GT3 v bílé barvě často i v akci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.



















Nové Porsche 911 GT3 dorazí s výkonem 475 koní, řiditelnou zadní nápravou a převodovkou PDK, díky čemuž je prý rychlejší nejen na Nordschleife
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 2 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 54 minutamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 2 hodinamiNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 3 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 5 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva