Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál
16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche opět potvrzuje, že Cajun bude. Až na to, že se už nebude jmenovat Cajun ale Macan, což je označení údajně odvozené od indonéského slova tygr.
Menší SUV od Porsche bylo vyvíjeno jako projekt Cajun. Jestli to mělo být skutečné jméno a pak si to automobilka rozmyslela kvůli nějaké nežádoucí asociaci kdesi ve světě, anebo to byla pouze zkratka vzniklá ze slov Cayenne Junior, dnes už není podstatné. Nyní víme, že auto ponese na zádi nápis Macan.
Podle Porsche se jedná o označené odvozené od indonéského slova tygr a má evokovat pružnost, sílu, vzrušení a dynamiku, tedy klíčové vlastnosti nového SUV. Nevím, co přesně bude nové jméno Macan evokovat u vás (vysloveno v angličtině možná jistý francouzský kompakt), ale biologové rozhodně žádného tygra neuvidí. Takzvaný indonéský Macan Dahan je skutečně kočkovitá šelma. Akorát se nejedná o tygra, ale Neofelis nebulosa, jinak též vzácného pardála (levharta) obláčkového. To už tak drsně a dynamicky nezní, ale to jen na okraj.
Pozoruhodné je rovněž srovnání dvou skic, které doprovází informace o menším SUV značky Porsche. Na prvním, téměř rok starém obrázku je vidět, že původní Cajun je téměř k nerozeznání podobný Cayennu. Při bližším prozkoumání linií druhé kresby znázorňující již Macan lze poznat, že jde o naprosto shodný základ, ale auto dotaženější detaily a jiný tvar zadních světel.
Jak už bylo i z naší strany napsáno, Macan/Cajun bude produkován v továrně v Lipsku, přičemž Porsche investovalo do výroby až 500 milionů eur a vytvoří 1 000 nových pracovních pozicí. Samotný stroj má být postaven na platformě Audi Q5, bude sdílet jeho motory i pohon všech kol quattro, Porsche se ale postaralo o vývoj vlastního brzdového systému a jiné odladění podvozku, které umožní „pardálovi“ jezdit sportovněji.
Na prvním obrázku je Cajun, nápadně podobný Caymanu. Druhý, ten samý ale přepracovaný a s novými zadními světly znázorňuje Macan.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva