Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál
16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche opět potvrzuje, že Cajun bude. Až na to, že se už nebude jmenovat Cajun ale Macan, což je označení údajně odvozené od indonéského slova tygr.
Menší SUV od Porsche bylo vyvíjeno jako projekt Cajun. Jestli to mělo být skutečné jméno a pak si to automobilka rozmyslela kvůli nějaké nežádoucí asociaci kdesi ve světě, anebo to byla pouze zkratka vzniklá ze slov Cayenne Junior, dnes už není podstatné. Nyní víme, že auto ponese na zádi nápis Macan.
Podle Porsche se jedná o označené odvozené od indonéského slova tygr a má evokovat pružnost, sílu, vzrušení a dynamiku, tedy klíčové vlastnosti nového SUV. Nevím, co přesně bude nové jméno Macan evokovat u vás (vysloveno v angličtině možná jistý francouzský kompakt), ale biologové rozhodně žádného tygra neuvidí. Takzvaný indonéský Macan Dahan je skutečně kočkovitá šelma. Akorát se nejedná o tygra, ale Neofelis nebulosa, jinak též vzácného pardála (levharta) obláčkového. To už tak drsně a dynamicky nezní, ale to jen na okraj.
Pozoruhodné je rovněž srovnání dvou skic, které doprovází informace o menším SUV značky Porsche. Na prvním, téměř rok starém obrázku je vidět, že původní Cajun je téměř k nerozeznání podobný Cayennu. Při bližším prozkoumání linií druhé kresby znázorňující již Macan lze poznat, že jde o naprosto shodný základ, ale auto dotaženější detaily a jiný tvar zadních světel.
Jak už bylo i z naší strany napsáno, Macan/Cajun bude produkován v továrně v Lipsku, přičemž Porsche investovalo do výroby až 500 milionů eur a vytvoří 1 000 nových pracovních pozicí. Samotný stroj má být postaven na platformě Audi Q5, bude sdílet jeho motory i pohon všech kol quattro, Porsche se ale postaralo o vývoj vlastního brzdového systému a jiné odladění podvozku, které umožní „pardálovi“ jezdit sportovněji.
Na prvním obrázku je Cajun, nápadně podobný Caymanu. Druhý, ten samý ale přepracovaný a s novými zadními světly znázorňuje Macan.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva