Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche má hotovou 8stupňovou dvouspojkovou převodovku, pro novou Panameru
19.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zřejmě úplně první sériově vyráběná „čistá” dvouspojka s osmi stupni. Naznačuje, že nová Panamera nebude mít o zajímavou techniku nouzi.
Automatická převodovka modla dnešní doby. A patrně to nebude proto, že je favorizuje Jeremy Clarkson. Jedním z důvodů je jejich přirozená evoluce, nepochybně jde ale také o jeden z přímých důsledku tlaku na na co nejnižší papírovou spotřebu paliva, kterou mají automatické převodovky obvykle nižší. Co na tom, že realita je obvykle opačná, pokuty za nadlimitní emise CO2 se platí z papírových hodnot spotřeby resp. emisí a jejich menší výše u automatů dává automobilkám více prostoru investovat do jejich rozvoje a také dále navyšovat počet rychlostních stupňů.
Výrobci se přou, jestli je ideálním maximem deset nebo devět převodových stupňů, na každý pád je to o hodně více než 6 nebo 7, kolik jde ještě rozumně vměstnat (a také „obsloužit”) do kulisy ručního řazení. Tyto hrátky okolo desítky ale platí jen pro automaty s hydrodynamickým měničem, u dvouspojkových - v poslední době ne zase tak hvězdných - automatů bylo dosud limitem obvykle číslo sedm. Víme jen o jednom automatu s dvěma spojkami a osmi stupni, který vyvinula Honda hlavně pro luxusní Acury, ta má ale také hydrodynamický měnič.
Převodovka, kterou vidíte na přiložených snímcích, je tak zřejmě první sériově vyráběným 8stupňovým automatem ryze se dvěma spojkami, který kdy vznikl. O jeho vývoj se postaralo Porsche spolu se ZF a detaily k celému ústrojí jsou zatím velmi střídmé. Víme jen, že bude vyráběna v továrně v Brandenburgu a Uwe-Karsten Städter z vedení Porsche a nejvyšší šéf ZF Stefan Sommer k ní řekly, že nabízí maximální flexibilitu pro sportovní nasazení - od zadokolek přes čtyřkolky až po plug-in-hybridy.
S ohledem na načasování tohoto odhalení je pravděpodobné, že své první zasazení zažije v nové Panameře, která bude debutovat už za 9 dnů. Právě ta bude nepochybně nabízena s pohonem zadních kol, všech kol i s hybridním pohonem a je zároveň dostatečně velká, aby takovou převodovku pojala. V jakých dalších modelech značky se ji dočkáme, ukáže teprve čas.


Nová převodovka Porsche nabídne osm převodových stupňů a dvě spojky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch