Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche má hotovou 8stupňovou dvouspojkovou převodovku, pro novou Panameru
19.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zřejmě úplně první sériově vyráběná „čistá” dvouspojka s osmi stupni. Naznačuje, že nová Panamera nebude mít o zajímavou techniku nouzi.
Automatická převodovka modla dnešní doby. A patrně to nebude proto, že je favorizuje Jeremy Clarkson. Jedním z důvodů je jejich přirozená evoluce, nepochybně jde ale také o jeden z přímých důsledku tlaku na na co nejnižší papírovou spotřebu paliva, kterou mají automatické převodovky obvykle nižší. Co na tom, že realita je obvykle opačná, pokuty za nadlimitní emise CO2 se platí z papírových hodnot spotřeby resp. emisí a jejich menší výše u automatů dává automobilkám více prostoru investovat do jejich rozvoje a také dále navyšovat počet rychlostních stupňů.
Výrobci se přou, jestli je ideálním maximem deset nebo devět převodových stupňů, na každý pád je to o hodně více než 6 nebo 7, kolik jde ještě rozumně vměstnat (a také „obsloužit”) do kulisy ručního řazení. Tyto hrátky okolo desítky ale platí jen pro automaty s hydrodynamickým měničem, u dvouspojkových - v poslední době ne zase tak hvězdných - automatů bylo dosud limitem obvykle číslo sedm. Víme jen o jednom automatu s dvěma spojkami a osmi stupni, který vyvinula Honda hlavně pro luxusní Acury, ta má ale také hydrodynamický měnič.
Převodovka, kterou vidíte na přiložených snímcích, je tak zřejmě první sériově vyráběným 8stupňovým automatem ryze se dvěma spojkami, který kdy vznikl. O jeho vývoj se postaralo Porsche spolu se ZF a detaily k celému ústrojí jsou zatím velmi střídmé. Víme jen, že bude vyráběna v továrně v Brandenburgu a Uwe-Karsten Städter z vedení Porsche a nejvyšší šéf ZF Stefan Sommer k ní řekly, že nabízí maximální flexibilitu pro sportovní nasazení - od zadokolek přes čtyřkolky až po plug-in-hybridy.
S ohledem na načasování tohoto odhalení je pravděpodobné, že své první zasazení zažije v nové Panameře, která bude debutovat už za 9 dnů. Právě ta bude nepochybně nabízena s pohonem zadních kol, všech kol i s hybridním pohonem a je zároveň dostatečně velká, aby takovou převodovku pojala. V jakých dalších modelech značky se ji dočkáme, ukáže teprve čas.
Nová převodovka Porsche nabídne osm převodových stupňů a dvě spojky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva