Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche má hotovou 8stupňovou dvouspojkovou převodovku, pro novou Panameru
19.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zřejmě úplně první sériově vyráběná „čistá” dvouspojka s osmi stupni. Naznačuje, že nová Panamera nebude mít o zajímavou techniku nouzi.
Automatická převodovka modla dnešní doby. A patrně to nebude proto, že je favorizuje Jeremy Clarkson. Jedním z důvodů je jejich přirozená evoluce, nepochybně jde ale také o jeden z přímých důsledku tlaku na na co nejnižší papírovou spotřebu paliva, kterou mají automatické převodovky obvykle nižší. Co na tom, že realita je obvykle opačná, pokuty za nadlimitní emise CO2 se platí z papírových hodnot spotřeby resp. emisí a jejich menší výše u automatů dává automobilkám více prostoru investovat do jejich rozvoje a také dále navyšovat počet rychlostních stupňů.
Výrobci se přou, jestli je ideálním maximem deset nebo devět převodových stupňů, na každý pád je to o hodně více než 6 nebo 7, kolik jde ještě rozumně vměstnat (a také „obsloužit”) do kulisy ručního řazení. Tyto hrátky okolo desítky ale platí jen pro automaty s hydrodynamickým měničem, u dvouspojkových - v poslední době ne zase tak hvězdných - automatů bylo dosud limitem obvykle číslo sedm. Víme jen o jednom automatu s dvěma spojkami a osmi stupni, který vyvinula Honda hlavně pro luxusní Acury, ta má ale také hydrodynamický měnič.
Převodovka, kterou vidíte na přiložených snímcích, je tak zřejmě první sériově vyráběným 8stupňovým automatem ryze se dvěma spojkami, který kdy vznikl. O jeho vývoj se postaralo Porsche spolu se ZF a detaily k celému ústrojí jsou zatím velmi střídmé. Víme jen, že bude vyráběna v továrně v Brandenburgu a Uwe-Karsten Städter z vedení Porsche a nejvyšší šéf ZF Stefan Sommer k ní řekly, že nabízí maximální flexibilitu pro sportovní nasazení - od zadokolek přes čtyřkolky až po plug-in-hybridy.
S ohledem na načasování tohoto odhalení je pravděpodobné, že své první zasazení zažije v nové Panameře, která bude debutovat už za 9 dnů. Právě ta bude nepochybně nabízena s pohonem zadních kol, všech kol i s hybridním pohonem a je zároveň dostatečně velká, aby takovou převodovku pojala. V jakých dalších modelech značky se ji dočkáme, ukáže teprve čas.
Nová převodovka Porsche nabídne osm převodových stupňů a dvě spojky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB