Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche k času 918 Spyder na Nordschleife: „Ujeli jsme jen jedno kolo s pevným startem.”
21.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche se včera pochlubilo časem 7:14, ve kterém Severní smyčku pokořil prototyp supersportu 918 Spyder. Původně stručná zpráva nakonec trochu nabobtnala.
Poslední dny sice patří desítkám automobilových novinek, o žádné jiné ale nepíšeme tolik jako o té, která je z nich dost možná nejvlažnější. Už dobře známé Porsche 918 Spyder bylo totiž tento týden nejprve nafoceno i natočeno v mnoha nových pózách, později ale ještě více řekl únik stránek prodejního katalogu, který konečně odhalil detaily sériové verze. A aby Porsche nezůstalo úplně stranou, vypustilo včera do éteru vlastní stručnou zprávu: 918 Spyder obkroužila Nordschleife za 7:14.
Náleželo k ní i pár detailů, ale krom toho, že se jedná o předsériový prototyp s odlehčujícím paketem Weissach a silničními pneumatikami, jsme se v podstatě nic nedozvěděli. Se samotným časem jsme pak pracovali logicky - v absolutním měřítku jde o mimořádný výkon, však jde o jeden z nejlepších časů silničních aut všech dob. Bráno s ohledem na konkurenci ale výjimečnost tohoto zápisu poněkud bledne. Nelze totiž pominout, že 918 Spyder není žádný „tuctový supersport”, je to superporsche se skoro 800 koňmi a cenovkou v řádu desítek milionů korun. A takové auto prostě nemůže být třeba jen o 8 sekund (na normálním okruhu věčnost, na Severní smyčce německého Nürburgringu relativně malý rozdíl) než pětisetkoňová Corvette Z06. To by prostě neomluvilo, podobně rychlých (a podobně dostupných, Z06 stojí desetinu toho co 918) je přitom několik.
Naše otázka: „Není to pomalé?” tak byla spíše řečnická. Je to pomalé, pokud chce Zuffenhausen skutečně okouzlit 918 lidí, kteří si jeho stroj objednali, musí jim ukázat více. Nebyli jsme proto jediní, komu se výkon vozu nezdál až zas tak působivý, a tak Porsche brzy svou zprávu poněkud rozšířilo.
Během dalších hodin se tak objevila informace, že prototyp ujel jen jedno jediné kolo a ještě ke všemu s pevným startem. Těžko říci, zda to brát jako věrohodnou omluvu (automobilka musela s předchozími prototypy ujet na Smyčce alespoň stovky kol a musí setsakra dobře vědět, co chystaná novinka dokáže za ideálních podmínek), ale pokud do věci nebudeme dále šťourat a vezmeme jako fakt, že tento prototyp byl už silniční, pak jde pochopitelně o pozoruhodný čas. Věřte, že za jedno kolo si na autem v trochu jiné specifikaci (už ty pneumatiky...) pro ostrou jízdu po celé Nordschleife se všemi jejím povrchy a záludnostmi nezvykne ani Walter Röhrl a pevný start sám o sobě musí přidat k času několik sekund.
Šéf projektu 918 Spyder, Dr. Frank Walliser, pak k věci dodal: „Fantastickým časem 7:14 dokázal prototyp 918 Spyder budoucí životaschopnost své koncepce už po pouhých pár měsících na silnicích.” Pokud vám to zní tak, že 7:14 je teprve začátek cesty, pak jste na podobné vlně jako my. Snad to tak opravdu bude a nový Spyder se nakonec dostane třeba i pod sedmiminutovou metu. Škoda jen, že to Porsche neřeklo hned, časem 7:14 v poměru k ceně vozu dnes bez dalšího komentáře opravdu neohromí...






918 Spyder to na Severní smyčce sluší, s časem se ale ještě bude muset poprat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19