Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche k času 918 Spyder na Nordschleife: „Ujeli jsme jen jedno kolo s pevným startem.”
21.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche se včera pochlubilo časem 7:14, ve kterém Severní smyčku pokořil prototyp supersportu 918 Spyder. Původně stručná zpráva nakonec trochu nabobtnala.
Poslední dny sice patří desítkám automobilových novinek, o žádné jiné ale nepíšeme tolik jako o té, která je z nich dost možná nejvlažnější. Už dobře známé Porsche 918 Spyder bylo totiž tento týden nejprve nafoceno i natočeno v mnoha nových pózách, později ale ještě více řekl únik stránek prodejního katalogu, který konečně odhalil detaily sériové verze. A aby Porsche nezůstalo úplně stranou, vypustilo včera do éteru vlastní stručnou zprávu: 918 Spyder obkroužila Nordschleife za 7:14.
Náleželo k ní i pár detailů, ale krom toho, že se jedná o předsériový prototyp s odlehčujícím paketem Weissach a silničními pneumatikami, jsme se v podstatě nic nedozvěděli. Se samotným časem jsme pak pracovali logicky - v absolutním měřítku jde o mimořádný výkon, však jde o jeden z nejlepších časů silničních aut všech dob. Bráno s ohledem na konkurenci ale výjimečnost tohoto zápisu poněkud bledne. Nelze totiž pominout, že 918 Spyder není žádný „tuctový supersport”, je to superporsche se skoro 800 koňmi a cenovkou v řádu desítek milionů korun. A takové auto prostě nemůže být třeba jen o 8 sekund (na normálním okruhu věčnost, na Severní smyčce německého Nürburgringu relativně malý rozdíl) než pětisetkoňová Corvette Z06. To by prostě neomluvilo, podobně rychlých (a podobně dostupných, Z06 stojí desetinu toho co 918) je přitom několik.
Naše otázka: „Není to pomalé?” tak byla spíše řečnická. Je to pomalé, pokud chce Zuffenhausen skutečně okouzlit 918 lidí, kteří si jeho stroj objednali, musí jim ukázat více. Nebyli jsme proto jediní, komu se výkon vozu nezdál až zas tak působivý, a tak Porsche brzy svou zprávu poněkud rozšířilo.
Během dalších hodin se tak objevila informace, že prototyp ujel jen jedno jediné kolo a ještě ke všemu s pevným startem. Těžko říci, zda to brát jako věrohodnou omluvu (automobilka musela s předchozími prototypy ujet na Smyčce alespoň stovky kol a musí setsakra dobře vědět, co chystaná novinka dokáže za ideálních podmínek), ale pokud do věci nebudeme dále šťourat a vezmeme jako fakt, že tento prototyp byl už silniční, pak jde pochopitelně o pozoruhodný čas. Věřte, že za jedno kolo si na autem v trochu jiné specifikaci (už ty pneumatiky...) pro ostrou jízdu po celé Nordschleife se všemi jejím povrchy a záludnostmi nezvykne ani Walter Röhrl a pevný start sám o sobě musí přidat k času několik sekund.
Šéf projektu 918 Spyder, Dr. Frank Walliser, pak k věci dodal: „Fantastickým časem 7:14 dokázal prototyp 918 Spyder budoucí životaschopnost své koncepce už po pouhých pár měsících na silnicích.” Pokud vám to zní tak, že 7:14 je teprve začátek cesty, pak jste na podobné vlně jako my. Snad to tak opravdu bude a nový Spyder se nakonec dostane třeba i pod sedmiminutovou metu. Škoda jen, že to Porsche neřeklo hned, časem 7:14 v poměru k ceně vozu dnes bez dalšího komentáře opravdu neohromí...






918 Spyder to na Severní smyčce sluší, s časem se ale ještě bude muset poprat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před hodinouPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 3 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 4 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 6 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva