Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche definitivně potvrdilo manuál pro příští 911 GT3, jeho eliminace byla omyl
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka z Zuffenhausenu oznámila rovněž příchod modelu GT2 RS, počítá také s příštím Caymanem GT4. Ten nadále zůstane u šestiválce.
Pro Porsche jsou absolutním vrcholem modely GT3, které již hezkých pár let působí jako etalony segmentu sportovních vozů. Poslední generace však představovala pořádný klepec přes prsty petrolheadů, neboť automobilka pustila na trh pouze vozy osazené automatem PDK. Velký odpor proti tomuto kroku ze strany tradiční klientely a obrovský zájem o ryze manuální Cayman GT4 ovšem vedení značky naznačil, že se vydalo špatným směrem.
Porsche tak již dříve naznačilo, že nová generace modelu GT3 nebude k mání pouze s automatem. Svůj podíl na tomto rozhodnutí má dozajista i nová limitovaná edice 911 R, která byla vyprodána ještě před oficiálním debutem na ženevském autosalonu. Podle automobilky byl dokonce prvotní zájem natolik enormní, že původně zvažovaná produkce 600 kusů byla navýšena na 911 exemplářů. I ty ale již mají své majitele, přes neskromnou cenovku.
Ve světle výše zmíněného tak asi nejsou překvapením slova šéfa programu GT3 Andrease Preuningera, dle kterého příští generace vrcholného provedení bude osazena jak automatem, tak i manuálem. Verze RS se ale prý tato volba netýká, i nadále tak bude k mání pouze s převodovkou PDK. Pro obě verze pak zůstává v platnosti atmosférický motor, který v nabídce vydrží tak dlouho, jak jen to bude možné - prý do „viditelné budoucnosti”.
Stejně pozitivně se Preuninger vyjádřil také o příštím Porsche Cayman GT4, které navíc zůstane u šestiválce, přestože standard pohání přeplňované čtyřválce. Jedinou výjimku mezi modely označenými dvěma nejpopulárnějšími písmeny v motorsportu tak bude tvořit verze GT2 RS, která se vrátí v roce 2017 s přeplňovaným motorem. Opět by přitom mělo jít o ultimativní bestii, kterou je třeba respektovat.
Dodat pak již lze jen tolik, že Porsche 911 R vzniklo vlastně jen shodou náhod jako součást vývoje modelu GT3. Značka původně testovala verze s oběma převodovkami, nakonec však firma zvolila jen automat PDK a teď toho lituje. Tým okolo Preuningera tak nyní využil dřívějšího vývoje, manuální provedení zbavil spoilerů, osadil rychlými pruhy a klasickým interiérem a prohnal redukčním dietou. Výsledkem byla stávající limitovaná edice.
Z té bylo nadšeno rovněž vedení, na dokončení vývoje ještě coby GT3 však v roce 2013 chyběly kapacity. Vše ale bylo dotaženo do úspěšného konce, a to za dalších 13 měsíců. Momentálně přitom značka žádná další „eRka“ již nevyrobí, nicméně do budoucna bychom se puristického modelu mohli dočkat již v základní nabídce. Ovšem pouze s běžným označením, aby nebyla narušena exkluzivita.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Porsche opětovně potvrdilo, že příští generace 911 GT3 dostane oproti stávajícímu provedení manuální provedení
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch