Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa)
3.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Existují dvě verze, jedna s katalyzátory, druhá bez nich. Každá zní jinak, každá stojí jinak a obě dvě jsou velmi lákavé. Originální výfuk si ale schovejte.
Porsche Cayman GT4 je úžasné už v sériovém stavu. Inženýři Porsche konečně namontovali 3,8litrovou verzi plochého šestiválce i doprostřed auta, ne jen za zadní nápravu, a k tomu stroj upravili tak, že snad není zapáleného řidiče, fandícího atmosféře a manuálu, který by tohle auto neobdivoval, nás nevyjímaje.
Je to horké zboží, není snadné se k nějakému kousku dostat a velmi rychle se z Caymanu GT4 stane sběratelský kousek, takže bude ceněný sériový stav. Pokud ale máte své auto pro sebe a ne pro ostatní a máte za to, že váš Cayman GT4 je příliš tichý a ospalý, americká firma Fabspeed Motorsport má řešení - nové svody.
Existují dvě varianty, Sport a Race, která každá má trochu jiný efekt a také cenovku. Verze Sport je vybavena rychloprůchozím katalyzátorem a nabídne kromě lepšího zvuku také fakt, že vaše auto projde STK, pokud nežijete v Kalifornii, ale přesto bude mít oproti sériovému stavu více výkonu v některém pásmu otáček, jak ukáže graf níže. To vše za 3 095 dolarů, tedy asi 73 tisíc korun.
Verze Race nemá katalyzátory, takže byste s ní neměli jezdit po běžných silnicích, ale ve skutečnosti, zejména máme-li na paměti Dieselgate, to planetě bude úplně jedno. Přidá více výkonu v širším spektru otáček, jak ukazuje graf; maximum je 27 koní a 52 Nm navíc. To na pouhé nové svody vypadá jako docela dost, ale odstranění katalyzátorů dělává hodně. Většinou také znamená rozsvícení kontrolky motoru, ovšem údajně po třech stovkách kilometrů testování se kontrolka motoru nerozsvítila.
Závodní svody dostanete levněji, za 2 495 dolarů, tedy asi 59 tisíc korun, právě proto, že tu nejsou drahé katalyzátory. Před STK budete muset namontovat sériový výfuk, ale trocha práce za ten nádherný zvuk, který si můžete poslechnout ve videích níže, jistě bude stát.
Verze Race nemá katalyzátory, je levnější a nabídne lepší zvuk
S verzí Sport projdete STK všude kromě Kalifornie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva