Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayenne 2011: více koní pro verze Diesel a Turbo
20.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Porsche Cayenne má za sebou na trhu zatím jediný rok, automobilka se ale už rozhodla nadělit pár vylepšení dvou verzím z opačného konce nabídky.
Změny se dotkly jednak nejslabší a stále poněkud kontroverzní verze Diesel, která se nově může pochlubit lehce vylepšeným motorem a v podobné míře sníženou hmotností. Motor 3,0 V6 TDI (pardon, u Porsche 3,0 V6 Turbo Diesel Injection, najděte jeden rozdíl) dostal nové turbo, které má rychleji reagovat na pokyny vydané plynovým pedálem a má fungovat efektivněji, vstřikování paliva nyní pracuje s vyšším tlakem až 2 000 barů a agregát se dočkal i odlehčené klikové hřídele.
O dalších úpravách Porsche nemluví, ve výsledku je ale Cayenne Diesel o 20 kg lehčí než dosud (stále ovšem váží hrozivých 2 080 kilogramů) a jeho motor nyní dává 245 koní místo dosavadních 240. To má za následek nepatrně zlepšenou dynamiku, když vůz zrychlí na stovku za 7,6 sekundy (o 0,2 sekundy lepší čas než dosud) a vyvine rychlost až 220 km/h (+2 km/h). Povinností je pochopitelně snížení normované spotřeby paliva, jež činí 7,2 litru nafty na 100 km (-0,2 litru) a tedy i snížení emisí CO2 na 189 g/km (-6 gramů).
V případě Dieselu se jednalo o tradiční vylepšení pro další modelový rok, druhý dotčený model, zatím nejsilnější provedení Turbo, přišlo ke svým novinkám trochu jinak. Také v jeho případě si může jeho motor polepšit, ale jen s tzv. továrním Powerkitem, který výkon za příplatek přidat může, ale automaticky nemusí.
Pokud po něm sáhnete (cenu zatím Porsche neupřesnilo), motor Turba si získá k dobru plných 40 koní a celkový výkon tak stoupne 540 koní. Točivý moment pak dosáhne až 750 Nm. Porsche nehovoří o žádných technických úpravách, nárůst má tedy zřejmě na svědomí jen úprava elektroniky, výsledky jsou přesto zajímavé - vůz nyní jede až 281 km/h (+ 4 km/h) a zrychlí na stovku za 4,6 sekundy (-0,1 s). Normovaná spotřeba paliva se nezvýšila, zůstává tedy v kombinovaném cyklu na těžko uvěřitelné hodnotě 11,5 litru benzinu na 100 km jízdy.
Drobná novinka postihla i provedení Hybrid, které prošlo též softwarovou úpravou. Vůz díky ní může jet pouze na elektrický pohon od začátku jízdy a to i za studených startů, což dosud nebylo možné. Tato možnost je přejata z Panamery S Hybrid, kterou jsme vám představili docela nedávno.
Porsche neřeklo, kdy a popř. s jakými cenovými úpravami budou inovované modely k mání. Možnosti „hned” a „bez změn v ceníku” se ale zdají být pravděpodobnými. U Powerkitu si na cenu budeme muset počkat, ten zadarmo určitě nebude.
Porsche Cayenne Diesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva