Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cajun přijde jen jako třídvířko, bude sportovnější než Audi Q5
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Porsche Cajun má do výroby ještě daleko, přesto se k nám donesly celkem podrobné informace o jeho budoucnosti. Co tedy všechno víme?
Jen pár dní po potvrzení výroby nového Porsche Cajun jsme se dozvěděli další detaily týkající se budoucnosti nejlevnějšího Porsche.
Podle zdrojů v automobilce se bude Cajun vyrábět jen s třídvéřovou karoserií. Tato zpráva může znít s ohledem na tržní potenciál podobného vozu překvapivě, ale dává smysl. Koncern Volkswagen se totiž bojí, že by pětidvéřový Cajun ohrozil jak prodeje Audi Q5, tak většího Porsche Cayenne a chce tedy přijít s něčím novým, co tyto dva modely nenabízejí.
Spolu s třídvéřovou karoserií má dostat Cajun celkově sportovnější vzhled ve stylu kupé, který se bude od toho zvoleného pro Q5 značně lišit. A nezůstane jen u vzhledu - vůz bude mít kratší rozvor a přesto menší převisy karoserie vpředu a vzadu. I proto se má uvnitř vyznačovat prostorem pouze pro čtyři pasažéry.
Technicky bude vůz vycházet z Audi Q5, aby však svou příbuznost zamaskoval, dostane specifické naladění podvozku a brzd. Motory, převodovky, poloosy a vůbec celý systém pohonu všech kol bude nicméně převzat z Q5 s tím, že některé nepříliš luxusní varianty budou u Cajunu vynechány. Pod kapotou by se tedy měly objevit motory 2,0 TSI, 3,0 TSI a dvoulitrový i třílitrový diesel TDI. Výkony by pak měly sahat od 190 do 290 koní, později by měla přibýt do nabídky i ostřejší verze motoru 3,0 TSI (údajně s 350 koňmi) a také hybridní alternativa.
Závěrem můžeme zopakovat, že Cajun se má dostat do výroby až na přelomu let 2012 a 2013 a do té doby se mohou současné spekulace ukázat lichými. Jde nicméně o zprávy natolik podrobné a smysluplné, že budou téměř jistě reflektovat realitu. Tedy alespoň tu, v jaké nyní o Cajunu přemítá samotné Porsche...
Nové Porsche Cajun na posledních ilustracích Ilustrace: Teamspeed.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva