Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cajun přijde jen jako třídvířko, bude sportovnější než Audi Q5
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Porsche Cajun má do výroby ještě daleko, přesto se k nám donesly celkem podrobné informace o jeho budoucnosti. Co tedy všechno víme?
Jen pár dní po potvrzení výroby nového Porsche Cajun jsme se dozvěděli další detaily týkající se budoucnosti nejlevnějšího Porsche.
Podle zdrojů v automobilce se bude Cajun vyrábět jen s třídvéřovou karoserií. Tato zpráva může znít s ohledem na tržní potenciál podobného vozu překvapivě, ale dává smysl. Koncern Volkswagen se totiž bojí, že by pětidvéřový Cajun ohrozil jak prodeje Audi Q5, tak většího Porsche Cayenne a chce tedy přijít s něčím novým, co tyto dva modely nenabízejí.
Spolu s třídvéřovou karoserií má dostat Cajun celkově sportovnější vzhled ve stylu kupé, který se bude od toho zvoleného pro Q5 značně lišit. A nezůstane jen u vzhledu - vůz bude mít kratší rozvor a přesto menší převisy karoserie vpředu a vzadu. I proto se má uvnitř vyznačovat prostorem pouze pro čtyři pasažéry.
Technicky bude vůz vycházet z Audi Q5, aby však svou příbuznost zamaskoval, dostane specifické naladění podvozku a brzd. Motory, převodovky, poloosy a vůbec celý systém pohonu všech kol bude nicméně převzat z Q5 s tím, že některé nepříliš luxusní varianty budou u Cajunu vynechány. Pod kapotou by se tedy měly objevit motory 2,0 TSI, 3,0 TSI a dvoulitrový i třílitrový diesel TDI. Výkony by pak měly sahat od 190 do 290 koní, později by měla přibýt do nabídky i ostřejší verze motoru 3,0 TSI (údajně s 350 koňmi) a také hybridní alternativa.
Závěrem můžeme zopakovat, že Cajun se má dostat do výroby až na přelomu let 2012 a 2013 a do té doby se mohou současné spekulace ukázat lichými. Jde nicméně o zprávy natolik podrobné a smysluplné, že budou téměř jistě reflektovat realitu. Tedy alespoň tu, v jaké nyní o Cajunu přemítá samotné Porsche...
Nové Porsche Cajun na posledních ilustracích Ilustrace: Teamspeed.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva