Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 918 Spyder na novém videu z Nordschleife i s Walterem Röhrlem za volantem
8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka původně tvrdila, že na Severní smyčce zajela s 918 jen jediné kolo s pevným startem. Jak je ale patrné z nových záběrů, minimálně „neostrých” kol bylo mnohem více.
Zhruba před dvěma a půl lety Porsche pořádalo speciální show na maďarském okruhu Hungaroring. Přítomen tehdy nebyl pouze zcela nový model 911 GT2 RS, ale rovněž testovací jezdec značky Walter Röhrl, který mimo záznam upřímně odpověděl na otázku týkající se hybridních modelů. Jak asi tušíte, nikterak lichotivě. Ten samý člověk ovšem na nejnovějším videu německé sportovní automobilky technologie, jimiž je nejnovější Porsche 918 Spyder vybaveno, nadšeně chválí. Inu, koho chleba jíte...
S ohledem na tvrzení, že hybridní supersport zajel na Severní smyčce Nürburgringu čas 7 minut a 14 sekund jen kvůli jednomu pokusu navíc máme pocit, že té přetvářky je více. Když se totiž na aktuální video zadíváme pozorněji, spatříme na něm britského novináře Chrise Harrise, který společně s Röhrlem ujel (a jak už jsme viděli, nejen s ním) několik kol na sedadle spolujezdce. Porsche a slavný pilot tak rozhodně k pokusu o rekord nepřistupovali nepřipravení. I exemplář, ve kterém Walter Röhrl novináře vozil, byl totiž odlehčenou verzí Weissach osazenou běžnými silničními pneumatikami Michelin.
Znamená to ale něco? No, přinejmenším nic nového. Je stále jasnější, že bez hybridních technologií pod kapotou by Porsche 918 Spyder zajelo slavný okruh přinejmenším stejně rychle, ne-li ještě rychleji, neboť v tu chvíli by nabídlo hmotnost 1 280 kg kombinovanou se silou 580 koní. Tedy poměr 453 koní na tunu. V případě dvou elektromotorů na palubě a paketu Weissach pak sice nabízí poměr 484 k/t, ovšem jen na úvod 21kilometrového okruhu. Jakmile se baterie vyčerpají, 400 kg drátů, cívek a vodičů již povětšinou pouze zdržuje, na jejich udržení v permanenci rekuperace kinetické energie nemůže stačit.
Nepochybujeme ale o tom, že všem 918 budoucím majitelům je to jedno. Jak jsme se totiž nedávno dozvěděli od Range Roveru, movití zákazníci hybridní technologie prostě chtějí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva