Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 Targa Turbo prý míří do Ženevy, oblouk spáruje s výkonem 520 koní
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaná Targa tu již jednou byla, dokonce s obloukem. Nyní by se měla vrátit po 28 letech, a to s pohonem všech kol.
Kolem ženevských aktivit německé automobilky je poněkud ticho. Momentálně totiž víme pouze o zlatém exempláři Turba, za který je zodpovědná divize Exclusive. Chybět samozřejmě nebudou ani standardní modely, skutečná bomba ve stylu 918 Spyder však chybí. A považovat se za ní nedá ani přeplňovaná verze nového Porsche 911 Targa, která by se na švýcarském autosalonu měla objevit.
Na druhou stranu, jisté překvapení, zejména v zasvěcených kruzích, by tento model vzbudit mohl. Pokud se totiž zadíváme do historie, tak jiné než atmosférické plnění dostala Targa pouze v roce 1988, kdy se na světlo světa dostalo 298 exemplářů s 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem. Pokud by tedy nové provedení dostalo pod kapotu turbodmychadlo, jednalo by se o vskutku ojedinělou nabídku.
Pod kapotou by se totiž nacházel 3,8litrový šestiválec o výkonu 520 koní a točivém momentu 710 Nm, které míří na všechna čtyř kola a standardní kupé dotlačí na stovku za pouhých 3,2 sekundy. Targa by samozřejmě kvůli vyšší hmotnosti k tomuto času pár desetin přihodila, i přesto by se však oproti atmosférickému provedení jednalo o značné zrychlení.
Uvidíme tedy během týdne, nakolik se současné informace ukážou jako pravdivé či liché. Je ale třeba dodat, že ani tento model asi nebude zrovna tím, co by nás v případě Porsche dostalo do kolen. Proto jen doufáme, že značka ze Zuffenhausenu má pro Ženevu v rukávu schované ještě jedno eso.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Porsche 911 991 Targa 4
Porsche 911 991 Targa 4S
Karoserie novinky se oproti již představeným verzím příliš lišit nebude. Oba modely 4 a 4S totiž rovněž dostaly pohon všech kol a s ním spojené širší blatníky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie