Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 Targa: návrat ke klasickému pojetí potvrzen, „akvárium” končí (foto)
15.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová Targa 991 se podle posledních špionážních fotek skutečně vrátí ke své podstatě a místo panoramatického okna nabídne odnímatelné střešní panely.
Porsche představilo svou první Targu na zářijovém frankfurtském autosalonu IAA v roce 1965. Nebyl to kabriolet ani kupé, ale zkrátka něco mezi tím - vůz s kompletně odnímatelným střešním panelem a masivním bezpečnostním obloukem místo tradičních sloupků B a velkým, zakulaceným zadním oknem.
Tato konstrukce vydržela devětsetjedenáctce až do roku 1995 a označení „targa” se mezitím dostalo do všech automobilových slovníků jako synonymum pro auta s podobně řešenou střechou. Porsche se ji s příchodem typu 993 Targa paradoxně vzdalo, když místo manuálně snímatelného panelu konstruktéři nabídli elektricky ovládané panoramatické okno zasouvající se pod to zadní.
Ve skutečnou targu se nezměnil ani model 997, kterému se pro jeho bohaté prosklení někdy přezdívalo „akvárium”. Současná generace 991 ale zjevně udělá opak a vlastně se ani není čemu divit - informace tohoto typu se na základě zdrojů blízkých automobilce objevují už od roku 2011. Jde o to, že poslední pokusy zákazníci nepřijali zrovna vřele a dali to Porsche pocítit diametrálně nižším zájmem (typ G přes 57 tisíc prodaných aut, 993 necelých 4 600 vyrobených vozů s takto odnímatelnou střechou).
Čtvrtá generace Targy se má tedy vrátit k tradiční konstrukci, což jsme slyšeli několikrát, vůbec poprvé se ale můžeme také podívat, jak by měl vůz vypadat. Porsche se novinku pokusilo zamaskovat jako kabriolet, při bližším pohledu je ale rozpoznatelná silueta bezpečnostního oblouku i to, že mohutné zadní okno kryje pouze černá fólie. Naopak nad posádkou je vidět kus plátna, ačkoli se rovněž může jednat o kamufláž pevného panelu. Přiložený snímek přistiženého prototypu pochází ze stránek Carscoops.com, kde si můžete prohlédnout kompletní galerii.
Stoprocentně to ještě nevíme, ale o zachování strukturální pevnosti karoserie by se mohla postarat podélná rozpěra spojující rám čelního okna s obloukem za předními sedadly, která bude zároveň rozdělovat střešní panel na dva kusy. Na detaily, respektive premiéru vozu budeme muset ještě počkat, podle úrovně maskování však tipujeme, že do světové premiéry mnoho času nezbývá. Dost možná se zájemci a příznivci dočkají ještě letos.
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 41 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 37 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan