Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 GT3 předvádí na novém videu své technické vychytávky
20.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche těžko kdy odpustíme, že 911 GT3 sebralo manuální převodovku. I tak je ale zřejmé, že nová GT3 je znovu fascinujícím kusem techniky.
Nové Porsche 911 GT3, které pochopitelně vychází už z nové generace 911 991, se světu představilo letos v březnu. Ačkoli auto nabídlo mnohem více zajímavých vlastností, tématem číslo jedna se ještě dlouho po jeho premiéře stalo úplné vyřazení manuální převodovky z nabídky a její nahrazení automatem s dvěma spojkami. Asi by to nebylo takové překvapení, kdyby se GT3 roky prodávala s oběma skříněmi a zákazníci jasně preferovali tu samočinnou, jenže ona se roky prodávala jen s manuálem a jakkoli automat mohl někomu chybět, přímé řazení nikoho neobtěžovalo.
Hovoří se o tom, proč se to vůbec stalo, když automobilka ještě v září 2011 říkala, že nová GT3 dostane znovu jen manuál. Zprávy ze zákulisí tvrdí, že v tom má prsty převzetí automobilky Volkswagenem, který chce mít ze špičkových verzí 911 marketingovou výstavku podporující prodeje drahých příplatkových automatů pro modely Volkswagenu, Audi a dalších značek. To ostatně i dává smysl - mnozí zákazníci jistě budou slyšet na to, že si připlácejí 50 tisíc korun za převodovku ze špičky nabídky 911, třebaže se taková skříň nebude svým chováním „pravé” PDK v GT3 blížit ani zdaleka.
Jestli je to pravda, nevíme, nechceme ale tento příběh uzavírat takhle černě. Z USA se totiž ozývají hlasy, že s touto změnou je nespokojeno tolik zákazníků, že Porsche prostě bude muset svůj přístup změnit a manuál nabídnout jako alternativu stejně, jako to BMW muselo udělat s M6. Za to bychom se určitě nezlobili, tedy pokud Evropa nebude z tohoto rozšíření nabídky vynechána.
Tohle je černá tečka na pověsti nové GT3, jinak ale nemůže být pochyb, že jde znovu o vypiplaný superstroj, který bude také pekelně rychlý. Pomoci mu v tom mají více jiná řešení než automat a právě ta se Porsche snaží zviditelnit na novém videu. Není to sice čistě technický snímek, dobře ale ukazuje, kterak funguje pokrokové zatáčení kol zadní nápravy, ještě aktivnější uchycení motoru nebo samosvorný diferenciál s funkcí vektorováním hnací síly. Podívejte se na to...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie