Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu
27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Novou generaci devětsetjedenáctky jsme rozebírali ze všech možných úhlů, ale zatím jsme neřekli to, čeho se zastánci zachování čistoty DNA vozu bojí ze všeho nejvíce. Bude hybridní 991?
Odpověď zní, že s největší pravděpodobností ano. Jistou nápovědou by mohlo být už značné prodloužení rozvoru, které vytváří prostor pro potenciální akumulátory, elektromotory a setrvačník podobný tomu ze závodní 911 GT3 R Hybrid. To je samozřejmě čirá spekulace, jenže to samé nelze tvrdit o výroku Matthiase Müllera, ředitele a předsedy představenstva automobilky Porsche. Ten na otázku magazínu Motor Trend týkající se použití elektromotorů v kombinaci s plochým šestiválcem v novém modelu řekl: „Diskutujeme o tom, zda tato technologie bude k dispozici také pro 911.“
Porsche samozřejmě tuto technologii má a intenzivně ji vyvíjí. Například ve srovnání s loňským modelem se konstruktérům podařilo zredukovat hmotnost systému v závodní 911 GT3 R Hybrid o dvacet procent a díky tomu snížit hmotnost vozu z 1 350 na 1 300 kg. A konec konců Porsche už nyní prodává hybridní Cayenne a tento typ pohonu byl potvrzen rovněž pro blížící se supersport 918 Spyder.
Dalším důvodem, proč je hybridní devětsetjedenáctka zřejmě hotovou věcí, je skutečnost, že současnou verzi čekají dva sedmileté generační cykly. Pochopitelně Porsche bude svůj tradiční sportovní model neustále vyvíjet a posouvat, ale základ zůstane víceméně identický. A protože za čtrnáct let budou muset všichni, kteří chtějí něco znamenat v Evropě, udělat ohromně změny ve prospěch snížení spotřeby a emisí, je nepravděpodobné, že by s klasickou hybridní nebo dokonce plug-in technologií Porsche nepočítalo.
Nemusí se vám to líbit, můžete to odsuzovat. Nic jiného s tím ale zastánci tradiční techniky ani samotné Porsche neudělá, pokud bude muset hrát podle současných pravidel. A to bude, protože jiná zatím nejsou. Jedinou světlou chvilkou v celé této věci je to, že Porsche vyvíjí své technologie na okruzích a ve skutečných závodech, a proto je reálná šance, že ampéry charakter devětsetjedenáctky nezničí.
Přečtěte si také o novém Porsche 991:
- Porsche 911 991 oficiálně: další detaily, první ceny
- Nové Porsche 911: víme ještě více, máme i fotky manuálního sedmikvaltu
- Porsche 911 991 a 997 na společných fotkách: najděte pět rozdílů
- Porsche 911 991 Carrera S zvládlo Nordschleife za 7:37
- Porsche nadále věří manuálnímu řazení, nová 911 GT3 dostane znovu jen to






Nová 991 bude muset na trhu vydržet 14 let, hybrid je i proto prakticky hotová věc
Při stavbě bateriemi podporovaného modelu bude vycházet z konstrukce závodní 911 GT3 R Hybrid
Jako první sériové sportovní Porsche s hybridní technologií dorazí 918 Spyder
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 7 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 8 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 10 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom