Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 Carrera S zvládlo Nordschleife za 7:37
20.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Možná u nové 911 postrádáte více designové invence, po stránce dynamiky ale bude zdá se vše v naprostém pořádku. Svědčí o tom čas vozu ze Severní smyčky Nürburgringu.
Během posledního měsíce jsme se novému Porsche 911 věnovali na naších stránkách tak často jako žádnému jinému vozu, a tak vás na tomto místě nebudeme obtěžovat nekonečnou rekapitulací všech zajímavých zmínek o něm. Můžete si projít výsledek vyhledávání článků, které se novou 911 991 zabývají, jistě mezi nimi najdete pár takových, které vás osloví.
Pokud si výše odkazovaný přehled projdete podrobněji, zjistíte, že v poslední době byla o 991 řeč leda v souvislosti s probíhajícím autosalonem ve Frankfurtu, odkud jsme vám přinesli též solidní sadu živých fotografií, což po všem publikovaném není nic až tak objevného. Dnes pro vás ale máme po delší době zase něco zajímavějšího. August Achleitner, člověk, který se u Porsche odpovědný za celou modelovou řadu 911, se totiž se zahraničními médii podělil o pár zajímavějších informací.
Nejprve se v rozhovoru pro australský magazín Go Auto pochlubil tím, že nová 911 v provedení Carrera S se sníženým sportovním zavěšením, standardním obutím a systémem PDCC s hydraulicky ovládanými stabilizátory pokořila Serverní smyčku Nürburgringu v čase odpovídajícím tomu, za jaký to zvládla dosavadní generace 911 997 v provedení GT3. To by znamenalo čas 7 minut a 40 sekund. Později ale Achleitner pro americký Car and Driver upřesnil, že nová Carrera S je dokonce rychlejší, když dokázala Nordschleife ovládnout v čase 7:37.
Pokud to Achleitner nepřehnal s přípravami na Oktoberfest, jde o dosti obdivuhodný výkon. Uvážíme-li, že ti nejlepší z nejlepších se aktuálně perou o časy kolem 7:15, pak je o pouhých 20 sekund (připomeňme, že Nordschleife měří přes 20 kilometrů) horší čas u vlastně docela obyčejné, spíše cestovní 911 C2S více než skvělý. Však donedávna se pod osmiminutovou hranici dostaly jen špičkové verze tohoto vozu.
Na oficiální potvrzení tohoto výkonu čekat nemusíme, neboť prohlášení zástupce Porsche je oficiální až až, jakkoli jej neprovází žádný „hmatatelný” důkaz. A zřejmě ani následovat nebude, a to ani v případě „okruhovějších” verzí vozu. Automobilka se zjevně odmítá účastnit bitev o nejlepší čas mezi produkčními vozy: „Není to pro nás tak důležité, používáme časy z Nordschleife jen pro porovnání s předchozím modelem,” řekl Go Autu Achleitner. Co dodat? Snad jen, že se nemůžeme dočkat, až budeme moci schopnosti nové 911 prověřit na vlastní kůži...



Porsche 911 991 v akci
Zdroje: Go Auto, Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva