Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 2016 s turbem zní přesně tak, jak jsme čekali. Nezajímavě (videa)
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na neutrál a v nízkých otáčkách je zvuk přeplňované novinky ještě vcelku zajímavý. S rychlostí přichází nuda, ovšem pouze zvenčí.
Porsche 911 se dočkalo největších změn v motorovém prostoru od roku 1998. V té době značka ze Zuffenhausenu nahradila vzduchem chlazené pohonné jednotky „vodníky”. S tímto krokem sice přišel vyšší výkon, nicméně zároveň jsme se dočkali poněkud horšího zvukového projevu. Na tom ovšem německá automobilka v následujících letech zapracovala, v případě generace 997 tak již Porsche 911 opět znělo výborně.
Letos ovšem dochází k další revoluční změně, kdy atmosférické agregáty nahrazují přeplňované. Výkon opět letí nahoru, v případě zvuku však máme ještě větší obavy než před lety. Dosud totiž žádná značka nepřišla s přeplňovaným motorem, který by vydával zvukově předčil atmosférický,jehož místo převzal. Své o tom ostatně může vyprávět takové Ferrari, jehož novinka 488 GTB sice zní zajímavě, ovšem typický italský jekot jako v případě předchozího modelu 458 Italia to však již není.
Nově máme videa z mezinárodního představení nového Porsche 911, které jen dokazují, že obavy o zvuk plochého šestiválce byly oprávněné. Po nastartování, na volnoběh a v nízkých otáčkách ještě německý sporťák zní vcelku impozantně, nicméně jak stoupá rychlost, mění se typický chraplák na nepřitažlivé přeplňované tóny, jež můžeme slýchávat prakticky na každém rohu od běžných aut osazených výkonnějšími čtyřválci.
Zevnitř je zvukový doprovod o chloupek přitažlivější, na čemž má dozajista nemalou zásluhu akustická roura, jenž propojuje kabinu s motorovým prostorem. Dá se tedy předpokládat, že řada majitelů si ani nevšimne, že jejich nové Porsche 911 zní o poznání hůře než to předchozí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva