Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí

Sám šéf vývoje a výzkumu Porsche potvrdil, že na duchovním nástupci modelu 550 Zuffenhausen už nepracuje. Důvod si ale mohl vymyslet věrohodnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí

21.12.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sám šéf vývoje a výzkumu Porsche potvrdil, že na duchovním nástupci modelu 550 Zuffenhausen už nepracuje. Důvod si ale mohl vymyslet věrohodnější.

Že by Porsche rádo stvořilo duchovního nástupce modelu 550 Spyder z dob Jamese Deana, se proslýchá už více než tři roky a automobilka od té doby ústy svých čelných představitelů několikrát potvrdila, že takový záměr skutečně existuje. Ještě před nedávném se o tomto modelu mluvilo jako o Porsche 718 a probíraly se jeho specifikace, pak se ale šéf amerického zastoupení vytasil s tím, že projekt je mrtvý. A měl pravdu.

Kolegům z Autocaru to potvrdil sám Wolfgang Hatz, šéf vývoje a výzkumu automobilky, kterému v tomto směru nemá smysl nevěřit. Hatz znovu uvedl, že projekt na malý sporťák s čtyřválcovým motorem a cenou okolo 1,2 milionu Kč existoval, už ale byl zastaven. Na tom by nebylo nic až tak mimořádného, ostatně takové auto by dávalo docela malý smysl, pokud jen čtyřválcové bude brzy duo Boxster/Cayman, jenže takové důvody manažer Porsche neuvádí. Uvádí úplně jiné a jsou věrohodné asi jako hmotnost nového Mondea.

„Projekt byl zastaven. Máme velmi dobrý vstupní bod v Boxsteru a nevidíme důvod jít pod něj. Porsche by mělo zůstat exkluzivní a nemůžete nahánět prodejní čísla, pokud jste taková značka,” řekl doslova Hatz.

Znělo by to pravdivě, pokud by ale Porsche současně nedělalo něco úplně jiného. Automobilka zcela bezostyšně honí prodejní čísla s novým Macanem, který sporťák ani nepřipomíná a k mání je i s motorem z Golfu. Že značka preferuje prodeje před exkluzivitou už jsme jí nejednou „vyčítali” a odvolávat se právě na exkluzivitu při pohřbení základního sporťáku - který by nepochybně byl exkluzivnější než SUV typu Macan - zavání pokrytectvím. Porsche má prostě jiné preference, míří dnes jinam. Nakonec je to jeho věc, jen přiznat by to mohlo...


Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 1 - Test Porsche Cayman S 981 2013  002Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 2 - Test Porsche Cayman S 981 2013  004Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 3 - Test Porsche Cayman S 981 2013  007Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 4 - Test Porsche Cayman S 981 2013  010Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 5 - Test Porsche Cayman S 981 2013  013Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 6 - Test Porsche Cayman S 981 2013  018Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 7 - Test Porsche Cayman S 981 2013  063Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 8 - Test Porsche Cayman S 981 2013  065Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí - 9 - Test Porsche Cayman S 981 2013  066
Základním sporťákem Porsche zůstane duo Boxster/Cayman. Není důvod se kvůli tomu zlobit, neupřímnost šéfa vývoje automobilky je ale důvodem minimálně k pozvednutí obočí

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.