Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí
21.12.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sám šéf vývoje a výzkumu Porsche potvrdil, že na duchovním nástupci modelu 550 Zuffenhausen už nepracuje. Důvod si ale mohl vymyslet věrohodnější.
Že by Porsche rádo stvořilo duchovního nástupce modelu 550 Spyder z dob Jamese Deana, se proslýchá už více než tři roky a automobilka od té doby ústy svých čelných představitelů několikrát potvrdila, že takový záměr skutečně existuje. Ještě před nedávném se o tomto modelu mluvilo jako o Porsche 718 a probíraly se jeho specifikace, pak se ale šéf amerického zastoupení vytasil s tím, že projekt je mrtvý. A měl pravdu.
Kolegům z Autocaru to potvrdil sám Wolfgang Hatz, šéf vývoje a výzkumu automobilky, kterému v tomto směru nemá smysl nevěřit. Hatz znovu uvedl, že projekt na malý sporťák s čtyřválcovým motorem a cenou okolo 1,2 milionu Kč existoval, už ale byl zastaven. Na tom by nebylo nic až tak mimořádného, ostatně takové auto by dávalo docela malý smysl, pokud jen čtyřválcové bude brzy duo Boxster/Cayman, jenže takové důvody manažer Porsche neuvádí. Uvádí úplně jiné a jsou věrohodné asi jako hmotnost nového Mondea.
„Projekt byl zastaven. Máme velmi dobrý vstupní bod v Boxsteru a nevidíme důvod jít pod něj. Porsche by mělo zůstat exkluzivní a nemůžete nahánět prodejní čísla, pokud jste taková značka,” řekl doslova Hatz.
Znělo by to pravdivě, pokud by ale Porsche současně nedělalo něco úplně jiného. Automobilka zcela bezostyšně honí prodejní čísla s novým Macanem, který sporťák ani nepřipomíná a k mání je i s motorem z Golfu. Že značka preferuje prodeje před exkluzivitou už jsme jí nejednou „vyčítali” a odvolávat se právě na exkluzivitu při pohřbení základního sporťáku - který by nepochybně byl exkluzivnější než SUV typu Macan - zavání pokrytectvím. Porsche má prostě jiné preference, míří dnes jinam. Nakonec je to jeho věc, jen přiznat by to mohlo...
Základním sporťákem Porsche zůstane duo Boxster/Cayman. Není důvod se kvůli tomu zlobit, neupřímnost šéfa vývoje automobilky je ale důvodem minimálně k pozvednutí obočí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva