Policie zkusila s elektromobilem zastavit ujíždějícího řidiče, po půl hodině to musela vzdát. Vše zachytila kamera

Elektrická auta jsou v policejních službách stále neobvyklá a ještě méně často je vídáme v honičkách s podezřelými. Tady na jednu došlo, policie nakonec musela kapitulovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Policie zkusila s elektromobilem zastavit ujíždějícího řidiče, po půl hodině to musela vzdát. Vše zachytila kamera

3.6.2022 | Petr Miler

Policie zkusila s elektromobilem zastavit ujíždějícího řidiče, po půl hodině to musela vzdát. Vše zachytila kamera

/

Foto: Logan Police Department, CC0 Public Domain

Elektrická auta jsou v policejních službách stále neobvyklá a ještě méně často je vídáme v honičkách s podezřelými. Tady na jednu došlo, policie nakonec musela kapitulovat.

Elektromobilů jezdí po silnicích stále více a bez ohledu na to, zda se je jednou podaří nařídit jako jediný legálně dostupný dopravní prostředek, jich ještě více jezdit bude. Častěji se tak objevují i v policejních službách, kde obvykle panují obavy o to, zda budou dostatečně akceschopné, pokud bude třeba dělat něco jiného než pomalu korzovat městem. Jsou nepochybně oprávněné, neboť akční rádius elektrických aut je obecně malý a s rostoucí zátěží či klesající kapacitou baterií jde jen dolů. V případě zachyceném na videu níže ale zjevně došlo na konfrontaci s policejní Teslou s bateriemi blízkými plné kapacitě.

Posádka Modelu Y zjevně měřila rychlost na okresní silnici, na které naměřila projíždějícímu Fordu Mustang 10 mph, tedy asi 16 km/h přes limit. To je relativně banální přestupek a řidič na výzvu zastavil. Po krátké statické interakci, kdy z vozu vystoupila spolujezdkyně, se ale rozhodl uniknout. Navzdory nálepkám GT na zádi a kapotě z verze Roush jde zjevně o šestiválcový Mustang z let 2013 až 2014, tedy relativně slabé auto (305 koní), které by mělo problém prchnout jakémukoli policejnímu vozu. Ale řidič to prostě zkusil.

Není to žádný Charles Leclerc, dělá chyby a zkraje dokonce zajede do slepé ulice, měl ale tehdy i později více štěstí než rozumu. Nakonec se dostane na dálnici, kde jej Tesla dlouho pronásleduje a bez problémů stahuje náskoky, je to mnohem rychlejší auto. Postupem času je znát, že ztrácí dynamiku s ubývající kapacitou baterek, na nejslabší moderní Mustang to ale stejně v pohodě stačí. Vydrží takto za vozem jet po skoro 30 minut a něco přes 70 kilometrů, což je pro rychlou jízdu s Teslou téměř hraniční hodnota, jakmile ale provoz zhoustne, řidiči Mustangu se podaří dostat na exit na jinou dálnici a pronásledování je záhy odvoláno.

Popravdě se divíme, že kdy v této podobě začalo, neboť 16 km/h přes limit za rizika se stíháním nestojí. To nakonec prý uznala i policie a akci zrušila dobrovolně a řidiče nechala jet. Je-li tomu skutečně tak, ví asi jen sama, na každý pád tu máme poměrně neobvyklou podívanou. Podle informací policie bylo auto v mezičase nahlášeno jako kradené, jestli ale správně rozumíme souvislostem, pak se jednalo o vůz oné spolujezdkyně, takže je krajně nepravděpodobné, že by ke krádeži skutečně došlo - to by se asi dotyčná na místě chovala trochu jinak. Ale kdo ví, policie nyní případ vyšetřuje a podezřelého zatím nenašla.


Policie zkusila s elektromobilem zastavit ujíždějícího řidiče, po půl hodině to musela vzdát. Vše zachytila kamera - 1 - Tesla Model Y 2021 poradna sada 01Policie zkusila s elektromobilem zastavit ujíždějícího řidiče, po půl hodině to musela vzdát. Vše zachytila kamera - 2 - Tesla Model Y 2021 poradna sada 06Policie zkusila s elektromobilem zastavit ujíždějícího řidiče, po půl hodině to musela vzdát. Vše zachytila kamera - 3 - Tesla Model Y 2021 poradna sada 12
Tesla Model Y je v policejních službách zatím raritou, na videu níže se dostala i do honičky. Proti Mustangu mnoho práce neměla - jestli ovšem stíhání skončilo kvůli bezpečnosti ostatních, nebo vozu docházely baterky či kvůli témuž ztrácel dynamiku, asi nikdy s jistotou nezjistíme. Ilustrační foto: Tesla

Zdroje: Full Throttle TV@Youtube, Logan Police Department

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše