Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
„Pokud bychom vyrobili SUV, nebude to Ferrari,“ říká šéf designu značky
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Flavia Manzoniho nemůže zavalité těžké auto s vysoko položeným těžištěm nosit logo vzpínajícího se koníka. Co ale, až dorazí Urus?
Italská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku je jednou z posledních, která ve svém portfoliu nemá crossover či SUV. Navíc s ním dokonce ani nepočítá, jak nás již mnohokrát ujistil šéf značky Sergio Marchionne. Prý bychom ho museli nejdříve zastřelit, než by se tak stalo. Nyní jeho slova potvrdil i viceprezident Ferrari pro design Flavio Manzoni.
„Je to jednoduché, opravdu. Pokud bychom vyrobili SUV, nebude to Ferrari. Když neustále hledáme nejlepší výkony, nejnižší těžiště a nejlepší možnou ovladatelnost, jak můžeme vyrobit zavalité těžké auto s těžištěm posazeným opravdu vysoko, a to jen proto, že soudobé trendy favorizují tato vozidla?“ ptá se Manzoni, dle kterého navíc zákazníci taková auta od Ferrari ani nechtějí.
„SUV jsou pouze trendem, a marketingová oddělení ví, že aktuálně existuje perfektní příležitost k prodeji těchto aut. My ale nejdeme ve stopách ostatních, nechceme nikoho kopírovat jen proto, že je to skvělá obchodní šance. To pro Ferrari není důležité,“ dodává muž, který získal designová ocenění Compasso d‘Oro a Red Dot Award za modely F12, FXX K, California T či LaFerrari.
Jeho slova tak můžeme považovat za další ujištění, že Ferrari minimálně v nejbližší době SUV nevyrobí. Je ovšem dost možné, že značka svůj názor přehodnotí po roce 2018, kdy by mělo dorazit Lamborghini Urus. Pohled na dozajista nemalé prodeje velkého konkurenta by totiž mohl zahýbat i Maranellem. Zvláště když v té době bude již Marchionne po odstřelu, tedy na odchodu.
Crossover Ferrari FX se již dříve ukázal na neoficiální ilustraci...
...jenž nemá daleko ke konceptu FF navrženého karosárnou Italdesign
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 6 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 8 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 9 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 11 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva