Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak vznikalo nové ústředí Pagani. Je to úchvatná stavba
27.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pagani vyrostlo do světové slávy v malé továrně, která připomínala spíše větší rodinný dům. Už je tomu jinak, teď má novou velkou továrnu i se showroomem.
Příběh zrodu automobilky Pagani, dítěte bývalého „karbonového specialisty” Lamborghini, je fascinující věc. Jen málokomu se podařilo v posledních dekádách vykřesat z ničeho fungující automobilku zaměřenou na výrobu jedněch z nejrychlejších vozů světa, většina podobných pokusů skončila drtivým nezdarem. Pagani vážně funguje, představuje nové modely a daří se mu tak, že mu už před pár léty začala být jeho původní továrna v San Cesariu sul Panaro malá.
Ono není divu, když se podíváte na fotky z ní, zjistíte, že měla s trochou nadsázky blíže ke garáži než skutečné továrně. V rámci hesla: „Kdo neinvestuje do vlastního zázemí, je odsouzen k dřívějšímu nebo pozdějšímu zániku,” se tak Horacio Pagani pustil do stavby nového komplexu jen o pár set metrů vedle. Teď je už chvíli hotový (slavnostní otevření proběhlo 29. června) a automobilka se nyní rozhodla jeho vznik i celý výsledek řádně zdokumentovat.
Přiložené obrázky vám tak ukáží vznik nového ústředí, které je současně továrnou i showroomem, od úplné píky. Z počátku to vypadá na nudnou stavbu, která nemá daleko k zázemí supermarketu, nakonec ale vyroste v architektonicky pozoruhodné dílo. Platí to jednak zvenčí, a pak také zevnitř - ne každému bude vyhovovat stylizace, do které se Pagani pustil, jakési barokní ladění mu ale bylo vždy blízké, a tak nepřekvapí ani tady, když se o vzhled stavby postaralo samo designové studio značky.
Dodejme, že Horacia Paganiho inspiroval neobvyklý skleník, který viděl kdysi při jedné ze svých cest za zákazníkem do Francie, o jehož konstrukci se postaral sám Alexandre Gustave Eiffel. Nové ústředí pochopitelně není jeho kopií, na ploše 5 800 metrů čtverečných ale rozvíjí nepochybně pozoruhodnou stavbu. Nakonec, posuďte sami...
Přesně takto vznikalo nové ústředí Pagani
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch