Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak vznikalo nové ústředí Pagani. Je to úchvatná stavba
27.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pagani vyrostlo do světové slávy v malé továrně, která připomínala spíše větší rodinný dům. Už je tomu jinak, teď má novou velkou továrnu i se showroomem.
Příběh zrodu automobilky Pagani, dítěte bývalého „karbonového specialisty” Lamborghini, je fascinující věc. Jen málokomu se podařilo v posledních dekádách vykřesat z ničeho fungující automobilku zaměřenou na výrobu jedněch z nejrychlejších vozů světa, většina podobných pokusů skončila drtivým nezdarem. Pagani vážně funguje, představuje nové modely a daří se mu tak, že mu už před pár léty začala být jeho původní továrna v San Cesariu sul Panaro malá.
Ono není divu, když se podíváte na fotky z ní, zjistíte, že měla s trochou nadsázky blíže ke garáži než skutečné továrně. V rámci hesla: „Kdo neinvestuje do vlastního zázemí, je odsouzen k dřívějšímu nebo pozdějšímu zániku,” se tak Horacio Pagani pustil do stavby nového komplexu jen o pár set metrů vedle. Teď je už chvíli hotový (slavnostní otevření proběhlo 29. června) a automobilka se nyní rozhodla jeho vznik i celý výsledek řádně zdokumentovat.
Přiložené obrázky vám tak ukáží vznik nového ústředí, které je současně továrnou i showroomem, od úplné píky. Z počátku to vypadá na nudnou stavbu, která nemá daleko k zázemí supermarketu, nakonec ale vyroste v architektonicky pozoruhodné dílo. Platí to jednak zvenčí, a pak také zevnitř - ne každému bude vyhovovat stylizace, do které se Pagani pustil, jakési barokní ladění mu ale bylo vždy blízké, a tak nepřekvapí ani tady, když se o vzhled stavby postaralo samo designové studio značky.
Dodejme, že Horacia Paganiho inspiroval neobvyklý skleník, který viděl kdysi při jedné ze svých cest za zákazníkem do Francie, o jehož konstrukci se postaral sám Alexandre Gustave Eiffel. Nové ústředí pochopitelně není jeho kopií, na ploše 5 800 metrů čtverečných ale rozvíjí nepochybně pozoruhodnou stavbu. Nakonec, posuďte sami...
Přesně takto vznikalo nové ústředí Pagani
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva