Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od aktivního podvozku by člověk čekal, že bude zlepšovat jízdní vlastnosti vozu, ať už po stránce komfortu či dynamiky. Řešení v nové A8 ale umí i jiné věci.
Na počátku října jsme vyzdvihli největší technologické vychytávky nového Audi A8. Mezi ně patří i aktivní podvozek, který je obvykle využíván pro zvýšení komfortu cestujících či zlepšení jízdních vlastností vozu při rychlé jízdě. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku ale nyní dodává, že zvýšit bezpečnost umí i tehdy, když auto stojí.
Jak? Značka zastává názor, že vůz dokáže lépe absorbovat energii při nárazu, pokud se na něj právě správným nastavením podvozku připraví. Systém Pro Sense Side totiž používá senzory, kterými monitoruje okolí vozu a kalkuluje přitom možné riziko nehody. Pokud je zřejmé, že dojde k bočnímu nárazu, jsou aktivovány regulátory podvozku na té straně, ze které se hrozba blíží. Během 500 ms dojde k zvýšení ohroženého boku o 80 milimetrů, díky čemuž se náraz přenese hlavně do podlahy a prahů, ne do dveří.
Dle Audi je tímto způsobem zredukován tlak na lidské tělo o 50 procent, což zvláště ve vyšších rychlostech, systém je aktivní až od 25 km/h výše, citelně snižuje riziko poranění. Bude zajímavé sledovat, jak se to projeví ve výsledcích testů Euro NCAP a IIHS, i takto „bez důkazu” se ale řešení Audi zdá být opravdu blízké stále nepřekonanému odpružení kol starému 13 let, které se nakonec nedostalo do výroby.
Můžeme pak jen dodat, že součástí nového videa níže, které technologii Pro Sense Side ukazuje v praxi, jsou i další technologické vychytávky německé novinky. O řadě z nich jsme mluvili již ve zmiňovaném článku, z těch nově odhalených pak stojí za pozornost ještě ochrana kol před poškrábáním o obrubník, jenž je součástí parkovacího systému, který počítá s plně autonomním režimem.
Technologie Pro Sense Side dokáže v případě hrozící nehody přizvednout jednu stranu Audi A8 a tím energii při nárazu směřovat spíše do prahů než dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva