Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od aktivního podvozku by člověk čekal, že bude zlepšovat jízdní vlastnosti vozu, ať už po stránce komfortu či dynamiky. Řešení v nové A8 ale umí i jiné věci.
Na počátku října jsme vyzdvihli největší technologické vychytávky nového Audi A8. Mezi ně patří i aktivní podvozek, který je obvykle využíván pro zvýšení komfortu cestujících či zlepšení jízdních vlastností vozu při rychlé jízdě. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku ale nyní dodává, že zvýšit bezpečnost umí i tehdy, když auto stojí.
Jak? Značka zastává názor, že vůz dokáže lépe absorbovat energii při nárazu, pokud se na něj právě správným nastavením podvozku připraví. Systém Pro Sense Side totiž používá senzory, kterými monitoruje okolí vozu a kalkuluje přitom možné riziko nehody. Pokud je zřejmé, že dojde k bočnímu nárazu, jsou aktivovány regulátory podvozku na té straně, ze které se hrozba blíží. Během 500 ms dojde k zvýšení ohroženého boku o 80 milimetrů, díky čemuž se náraz přenese hlavně do podlahy a prahů, ne do dveří.
Dle Audi je tímto způsobem zredukován tlak na lidské tělo o 50 procent, což zvláště ve vyšších rychlostech, systém je aktivní až od 25 km/h výše, citelně snižuje riziko poranění. Bude zajímavé sledovat, jak se to projeví ve výsledcích testů Euro NCAP a IIHS, i takto „bez důkazu” se ale řešení Audi zdá být opravdu blízké stále nepřekonanému odpružení kol starému 13 let, které se nakonec nedostalo do výroby.
Můžeme pak jen dodat, že součástí nového videa níže, které technologii Pro Sense Side ukazuje v praxi, jsou i další technologické vychytávky německé novinky. O řadě z nich jsme mluvili již ve zmiňovaném článku, z těch nově odhalených pak stojí za pozornost ještě ochrana kol před poškrábáním o obrubník, jenž je součástí parkovacího systému, který počítá s plně autonomním režimem.




Technologie Pro Sense Side dokáže v případě hrozící nehody přizvednout jednu stranu Audi A8 a tím energii při nárazu směřovat spíše do prahů než dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 7 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 9 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 10 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom