Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Plán B na záchranu Saabu je opět v koši, na stůl se vrací úvahy o bankrotu
7.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tvůrci seriálu Dallas si poslední měsíce musejí rvát vlasy z hlavy. Zvraty v jejich mýdlové opeře byly ničím proti tomu, co dnes zvládnou pánové Muller, Lofalk a Cain.
Poté, co prakticky neprůchodným stal záměr prodat celý Saab Číňanům, byl od dalších dílů Saabokalypsy na chvíli klid. Až v pondělí se současní majitelé firmy ozvali s tím, že mají plán B, který spočívá v prodeji menší než poloviční části firmy již známé čínské firmě Youngman a dosud nespecifikované čínské bance. Tehdy se zdálo, že něco podobného by mohlo být průchozí, po jediném dni se ale ukázalo, že není.
Vedení koncernu General Motors totiž včera ústy tiskového mluvčího Jima Caina dalo na vědomí, že ani takové řešení nepodpoří. V rozhovoru pro Detroit News to zaznělo jasně: „Prozkoumali jsme návrhu Saabu na změny týkající se způsobu prodeje společnosti. Nic v tomto návrhu nemění pozici GM. Nadále nemůžeme tuto transakci podpořit.”
Majitele Saabu to jistě nepotěšilo, šéf Swedish Automobile Victor Muller si z toho ale až takovou hlavu nedělá. Tedy alespoň ne veřejně. „Po pádu plánu B mám vždy plán C. Bankrot bude alternativou až v momentě, pokud plán C selže,” řekl Muller v rozhovoru pro švédský Dagens Industri.
Nucený správce Guy Lofalk, o němž jsme již též v minulosti ztratili pár slov, má ale na věc ještě trochu jiný názor. Ten švédskému tisku sdělil, že opět uvažuje o podání návrhu na zastavení celého procesu restrukturalizace, neboť se stále firmě nedostává peněz. „Musím neprodleně rozhodnout, jestli je opravdu možné pokračovat v této resrukturalizaci,” prohlásil mimo jiné Lofalk, je však nejisté, co svým vystoupením sleduje.
Jisté nicméně je, že do hry se se vší vervou opět vložily všechny zainteresované strany. Stále platí, že bychom si přáli, aby Saab dále existoval, na druhou stranu se pomalu začíná vykreslovat jiný ekonomický scénář: firmu zavřít a vydělat na prodeji práv k natočení filmu o jejím již skoro ročním boji o záchranu. Tak spletitý příběh může napsat snad jen sám život...
Nad Trollhattanem se znovu smráká. Pokolikáté už...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva