Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka

Totální devastace zřejmě za hranicí smysluplné opravitelnosti, to je podle všeho současný stav největšího letadla světa, které zůstalo uvězněno na letišti v Hostomelu během počátků ruské invaze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka

6.4.2022 | Petr Miler

Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka

/

Foto: Antonov Company

Totální devastace zřejmě za hranicí smysluplné opravitelnosti, to je podle všeho současný stav největšího letadla světa, které zůstalo uvězněno na letišti v Hostomelu během počátků ruské invaze.

Ani v záplavě zpráv všeho druhu o vývoji situace na Ukrajině si zřejmě nešlo nevšimnout, že se konflikt dotkl i Antonovu An-225 zvaného Mrija neboli Sen. Jediný dokončený exemplář největšího letadla světa byl konfliktem zasažen hned v jeho samém počátku při bojích o letiště Hostomel, kde byl odstaven kvůli opravě jednoho z motorů. Jak moc byl zničen, nebylo hned jasné, až pozdější záběry ukázaly jeho zkázu.

Nebyly ale příliš výmluvné, o mnohem jasnější pohledy se nyní postaral člověk, který se jmenuje - nebo si říká - Dmytro Antonov a byl po léta jedním z pilotů, kteří za knipl ukrajinského Snu pravidelně usedali. Po odchodu Rusů se osobně vydal na hostomelské letiště, aby stav letadla zachytil do detailu a jeho záběry jsou velmi výmluvné. Na videu níže je můžete spatřit od jeho 18. minuty a nic pěkného opravdu nečekejte.

Ze stroje mnoho nezbylo, některé jeho části jsou poškozeny daleko za hranicí smysluplné opravitelnosti. Antonov (a teď myslíme onu leteckou firmu) má ještě druhé takové letadlo v určité fázi rozpracovanosti a je teoreticky možné, že se za pomoci dílů z obou podaří dát alespoň jeden funkční kus dohromady. V tuto chvíli se ale nezdá, že by byť taková cesta byla jednoduše schůdná. Ostatně Ukrajince čeká ještě absolvování docela jiných cest, než budou mít na opravování monstrózních letadel pomyšlení.

Zajímavé je, že zkáza letadla stála místo šéfa Antonovu Sergije Byčkova. Ačkoli bylo zničeno v konfliktu, který v této míře nešlo předjímat a Byčkov tvrdil, že letadlo nebylo možné přemístit kvůli probíhajícím opravám, ne každý je stejného názoru. Opravován byl jen jeden motor z šesti a prý nebylo problémem ani takto letadlo před konfliktem ukrýt na bezpečnějším místě (prázdnému letadlu na vzlet pět motorů bohatě stačí), neboť Byčkov měl být o rizicích dalšího vývoje informován s dostatečným předstihem. Vyšetřování pozadí celé události probíhá a ať už jej ovlivnila ředitelova nedbalost nebo ne, největší letadlo světa je momentálně ve stavu, v jakém jej můžete vidět níže. A život mu hned tak něco nevrátí.


Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka - 1 - Antonov An-225 ilustracni foto 01Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka - 2 - Antonov An-225 ilustracni foto 02Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka - 3 - Antonov An-225 ilustracni foto 03Pilot do detailu ukázal, co zbylo z ukrajinského Snu, šéf firmy už dostal padáka - 4 - Antonov An-225 ilustracni foto 04
Antonov An-225 zvaný Sen byl největším letounem světa, co z něj zbylo dnes, můžete do detailu vidět na videu níže od jeho 18. minuty. Foto: Antonov Company

Zdroje: Dmytro Antonov@Youtube, Ukroboronprom

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše