Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu
16.5.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
S hybridy jako by se u nás tento týden roztrhl pytel. Po představení dalších modelů s tímto druhem pohonu od Toyoty tu máme dva průkopníky z Evropy, kteří však používají turbodieselu pohánějící přední kola. Ty zadní má na starosti elektromotor. Koncern PSA tak dlouho vyvíjený hybridní pohon u značky Peugeot nejprve implantoval do crossoveru 3008 Hybrid4 a efektně vypadajícího kombi 508 s přídomkem RXH.
Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné, dvousetkoňové verzi, připomínající svým vzhledem třeba Audi A6 Allroad. Jeho efektní vzhled doplňuje bohatá výbava (bezklíčový přístup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková osmnáctipalcová kola, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém, atd.). Cena na českém trhu byla stanovena na 995 000 korun, což není sice málo, ale přesto si myslím, že tento vůz se bude prodávat dobře hlavně firemním zákazníkům. Vypadá hodně dobře, jeho praktičnost přidáním baterií do podlahy zavazadlového prostoru zas až tak neutrpěla a výhodou je zde pohon obou náprav.
O dvě stě tisícovek méně (799 900 Kč) pořídíte základní verzi hybridní 3008 (Active 99gr 2,0 HDI FAP 2-Tronic), která také kombinuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Elektromotor i celá architektura pohonu je ale stejná jako u RXH, takže vůz může jezdit ve čtyřech režimech, které si řidič přepíná pomocí otočného ovladače na středovém tunelu. Zajímavostí je, že se oba hybridní modely nezbavili možnosti tažení přívěsu a na plnou baterii ujedou v případě čistě elektrického pohonu zhruba dva kilometry maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Větší stoupání či klesání však jen na „elektriku” nezvládnou, protože už jen kvůli tlaku v brzdovém okruhu se spustí spalovací motor.
Pokud vás tyto modely oslovily, u českých dealerů jsou od této chvíle bezpečně k mání.
Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 33 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva