Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot RCZ R 2014: 260 sériových koní už za měsíc, se spotřebou 6,5 l/100 km
10.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spotřebu sériového RCZ R příliš vážně brát nelze, jeho výkon ale ano. Bude to vrchol mezi sportovními Peugeoty, nebo jen přemotorovaný rozmar?
Francouzi nás tedy napínali. Když loni představili facelift modelu RCZ, hned po jeho boku ukázali koncept ostřejší verze R s výkonem až 191 kW (260 koní), tedy o poznání větší porcí kilowatt než u dosavadního vrcholu. Ten jsme v jeho faceliftované podobě už stihli vyzkoušet a konstatovali jsme, že jde stále o výjimečně uspokojivý řidičský stroj. Bránilo tedy něco posunu RCZ na další úroveň? Podle nás nikoli.
Stejně si očividně odpověděli Peugeotu, když dnes oznámili, že koncept R konečné pustí do série. Oznámení neprovází jediný oficiální snímek, a tak můžeme jen hádat, jestli se sériovka podrží koncepčního vzhledu, v případě techniky ale máme jasno. Automobilka potvrdila, že i produkční provedení vozu si ponechá motor 1,6 THP naladěný až na 260 koní, které bude na přední osu posílat přes standardně dodávaný samosvorný diferenciál. Dynamické parametry zůstávají neznámou, Peugeot se ale pochlubil spotřebou resp. emisemi CO2 ve výši 155 g na kilometr, z nichž lze snadno odvodit apetit pod 6,5 litru benzinu na 100 km.
Zní to všechno dobře a naznačuje to, že by se velmi dobré mohlo stát ještě lepším, ale musí se to automaticky stát? Je třeba znovu připomenout, že RCZ je předokolka a ta na velké porce výkonu z podstaty není stavěná. 260 koní sice není taková „darda”, už ve srovnání 200koňového RCZ se Subaru BRZ ale padlo, že dnes nejsilnější verze chvílemi limity koncepce odhaluje. Peugeot tedy říká, že se eRko dočká změny nastavení zejména podvozku, aby si s vyšším potenciálem vozu poradilo, raději si věříme, že to svede, do prvních jízd ale zůstaneme raději obezřetní. Nebylo by to totiž poprvé v historii automobilismu, kdy se potvrdí, že méně pořád někdy znamená více.
Chytřejší bychom mohli být už 12. července, kdy si RCR R odbude svůj veřejný debut v Goodwoodu, do prodeje se pak má dostat na přelomu letošního a příštího roku coby vůz modelového roku 2014.






Koncept Peugeotu RCR R se ukázala loni na pařížském autosalonu, od té doby jsme čekali, jestli se z ní stane i produkční auto. Díky bohu stane...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 17 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 17 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva