Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 HYbrid4: první naftová hybridní čtyřkolka jde konečně do prodeje
19.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeotu trvalo více než rok, než dostal do prodejů vůz, který se honosí označením „první produkční naftový hybrid na světě”. Na kolik přijde?
Uběhl skutečně již více než rok od chvíle, kdy Peugeot poprvé stručně představil model 3008 HYbrid4. Již název této verze říká mnohé, když slovo hybrid naznačuje cosi o přítomnosti spalovacího i elektrického motoru a číslovka 4 něco o pohonu všech kol, detaily jsou ale přesto pikantní. Spalovací motor je totiž vznětový a do té chvíle nebyl na světě jediný další výrobce, který by byl tak daleko s vývojem dieselelektrického hnacího ústrojí pro osobní automobil. Pohon všech kol je navíc zajišťován novátorsky tak, že o přední kola se stará pouze spalovací a o zadní pouze elektrický agregát. Oba jsou přitom umístěny na patřičných koncích vozu, tedy spalovací vpředu a elektrický vzadu.
Vůz sice už vzhledem k rozdílu mezi výkony obou motorů (naftový 2,0 HDi má 163 a elektrický pouze 37 koní) nebude plnohodnotnou čtyřkolkou a pohon zadní osy bude v plné míře k dispozici pouze v nižších rychlostech, špatné řešení to ale přesto není. Peugeot má rázem pohon všech kol, který dosud nenabízel, u vozů jako je 3008 postačí i svou schopností snadněji uvést vůz do pohybu a nakonec jde i o řešení poměrně efektivní - zadní kola jsou poháněna bez přítomnosti kardanu, mezinápravového diferenciálu a dalších dílů, jenž jsou jinak pro pohon zadní osy u vozu s motorem umístěným vpředu nezbytné. A samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že jde o hybrid, který by měl být s to rekuperovat významnější část energie jinak zmařené brzděním a tu pak použít nejen při akceleraci, ale také v městském provozu či v kolonách, kde je spalovací motor dosti neefektivní. Jak to všechno bude fungovat v praxi zatím netušíme, Peugeot ale slibuje kombinovanou spotřebu nafty ve výši 4,1 litru na 100 km jízdy při schopnosti zrychlit na stovku za 8,8 sekundy a dosáhnout rychlosti až 209 km/h. Nyní si tohle všechno konečně můžete koupit.
Peugeot už sice letos zjara nabídl limitovanou edici prvních 300 kusů tohoto vozu, s cenou 41 500 Eur na domácím francouzském trhu ale nešlo o žádnou láci. Navíc předpokládáme, že zákazníci dostali své vozy beztak až touto dobou, pokud vůbec. Nyní se 3008 Hybrid4 začíná propracovávat i do běžného prodeje - zatím jej nenajdete v nabídce českého ani německého zastoupení značky, dokonce i ve Francii vás webová stránka Peugeotu vyzve jen k registraci vašeho zájmu o tento vůz. Britský importér ale již hybridní 3008 začal nabízet za cenu 26 995 liber (cca 760 tisíc Kč), což zní o poznání lépe než milionová cenovka u prvních 300 kusů. Když navíc uvážíme, že 3008 pouze s motorem 2,0 HDi 163, automatickou převodovkou a pohonem předních kol stojí v Británii nejméně 22 545 liber, pak příplatek v přepočtu kolem 125 tisíc Kč za 37 koní, pohon všech kol a potenciálně úspornější provoz navíc není až tak drastický.
Uvidíme, za kolik bude 3008 Hybrid4 k mání u nás, s touto cenou by si ale pár zákazníků najít mohl.
Peugeot 3008 Hybrid4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva