Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní crossover je v prodeji necelý rok a už má za sebou nenápadnou modernizaci. Zaměřila se na další snižování spotřeby, změnou software a pneumatik.
První sériově vyráběná diesel-elektrická pohonná jednotka namontovaná v osobním automobilu měla podle jejího tvůrce své skryté rezervy. Necelý rok po uvedení modelu 3008 do prodeje se proto Peugeot rozhodl využít je a v podobě technologického faceliftu vypustit na silnici. Formální premiéra vozu je naplánována pro Paříž, na stránkách českého zastoupení PSA však papírově úspornější modelový rok 2012 už najdete.
Viditelné změny na autě nehledejte, abyste modifikované provedení rozpoznali, musíte se ptát, nebo podívat do tabulek technických parametrů a v nich hledat až někde na konci u hodnot spotřeby. Výkonově zůstává 3008 Hybrid4 na svém. Nabídne vám 163 koní a 300 newtonmetrů z dvoulitrového HDi pohánějícího přední nápravu a těch samých 37 koní a 200 newtonmetrů určených pro kola zadní nápravy z elektromotoru.
Výhoda podle Peugeotu dlí ve snížení papírové průměrné spotřeby z 3,8 nebo 4,1 litru (podle výbavy) na současných 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů. Jak budou vypadat reálná čísla, je pochopitelně jiná, do záznamu o průměrných emisích CO2 ale bude moci hybridní 3008 přispět hodnotami 91 až 99 g oxidu uhličitého na kilometr.
Peugeot uvádí, že ke zlepšení došlo updatem řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a také výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s extrémně nízkým valivým odporem. Zdali bude mít tato náhrada znatelný vliv třeba také na komfort a celkovou kvalitu jízdy, to se Peugeot nepochlubil. Každopádně ceny se nemění a 3008 Hybrid4 dále startuje na ne zrovna levných 799 900 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





Nový software a jiné pneumatiky stačily Peugeotu na papírovou redukci průměrné spotřeby z 3,8 na 3,5 litru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins