Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní crossover je v prodeji necelý rok a už má za sebou nenápadnou modernizaci. Zaměřila se na další snižování spotřeby, změnou software a pneumatik.
První sériově vyráběná diesel-elektrická pohonná jednotka namontovaná v osobním automobilu měla podle jejího tvůrce své skryté rezervy. Necelý rok po uvedení modelu 3008 do prodeje se proto Peugeot rozhodl využít je a v podobě technologického faceliftu vypustit na silnici. Formální premiéra vozu je naplánována pro Paříž, na stránkách českého zastoupení PSA však papírově úspornější modelový rok 2012 už najdete.
Viditelné změny na autě nehledejte, abyste modifikované provedení rozpoznali, musíte se ptát, nebo podívat do tabulek technických parametrů a v nich hledat až někde na konci u hodnot spotřeby. Výkonově zůstává 3008 Hybrid4 na svém. Nabídne vám 163 koní a 300 newtonmetrů z dvoulitrového HDi pohánějícího přední nápravu a těch samých 37 koní a 200 newtonmetrů určených pro kola zadní nápravy z elektromotoru.
Výhoda podle Peugeotu dlí ve snížení papírové průměrné spotřeby z 3,8 nebo 4,1 litru (podle výbavy) na současných 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů. Jak budou vypadat reálná čísla, je pochopitelně jiná, do záznamu o průměrných emisích CO2 ale bude moci hybridní 3008 přispět hodnotami 91 až 99 g oxidu uhličitého na kilometr.
Peugeot uvádí, že ke zlepšení došlo updatem řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a také výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s extrémně nízkým valivým odporem. Zdali bude mít tato náhrada znatelný vliv třeba také na komfort a celkovou kvalitu jízdy, to se Peugeot nepochlubil. Každopádně ceny se nemění a 3008 Hybrid4 dále startuje na ne zrovna levných 799 900 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Nový software a jiné pneumatiky stačily Peugeotu na papírovou redukci průměrné spotřeby z 3,8 na 3,5 litru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis