Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 T16: Loebův speciál pro Pikes Peak poprvé v akci (videa)
10.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chcete vědět, jak to dopadne, když se potká 875 koní s 875 kilogramy v prostoru vymezeném čtyřmi koly relativně subtilního auta? Asi takhle.
Letošní Závod do oblak alias Pikes Peak International Hill Climb 2013 bude zřejmě v Evropě více sledovaný než většina těch předchozích. Ne snad, že by třeba naší pozornosti v předchozích letech unikal, i loňská rekordní jízda Rhyse Millena ale těžko mohla přitáhnout tolik zájmu jako oficiální účast známé evropské automobilky korunovaná pilotáží jednoho z nejlepších závodních jezdců všech dob, Sebastiana Loeba.
Přesně to je kombinace, se kterou můžeme počítat v tomto roce. Devítinásobný mistr světa, který byl letos tak hodný a nechal ve WRC uspět také jiné (jel zatím tři závody, dvakrát vyhrál, jednou byl druhý a v celkovém pořadí je rovněž druhý, i když se účastní jen zlomku podniků - kvůli ztrátě rychlosti tedy asi neskončil...), zkusí štěstí na několika jiných akcích. Jednou z nich bude právě Pikes Peak, na němž se objeví se speciálem jménem Peugeot 208 T16.
To ale víme, stejně jako jsme si v odkazovaném článku představili i samotné auto. Jeho součástí byla také videa, v jednom případě se ale jednalo o pouhou upoutávku lákající auditorium ke směřování pozornosti na konci června k jedné americké hoře, ve druhém pak o statické prozkoumání designu vozu. Teď tu ale máme něco přece jen zajímavějšího - dva balíčky jízdních záběrů.
První pochází z dílen Peugeotu a krom spoustu záběrů na 208 T16 za jízdy zevnitř i zvenčí zachycuje pár komentářů Sebastiana Loeba. Jistě zajímavý snímek, možná ještě výmluvnější je ale ten druhý, který obsahuje amatérské záběry z testů vozu na velmi zajímavém okruhu ve francouzském Pau-Arnos. V obou případech každopádně můžete spatřit první setkání francouzského šampiona s jeho strojem chlubícím se výkonovou hmotností 1 000 koní na tunu a akcelerací na stovku pod 2 sekundy. Škoda nevidět...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
včeraStellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
včeraMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva