Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen

Rozšířený rozchod 18" kol, 40kilová dieta a nárůst výkonu přeplňovaného motoru 1,6 THP. Tak vypadá želízko Peugeotu v ohni světových rallye.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen

27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rozšířený rozchod 18" kol, 40kilová dieta a nárůst výkonu přeplňovaného motoru 1,6 THP. Tak vypadá želízko Peugeotu v ohni světových rallye.

Již pár let to vypadá, že ve většině automobilek převzala nadvládu zelená lobby a motorsportu definitivně odzvonilo. Příští rok by však mohly ručičky pomyslných vah ukázat na tu stranu, která mnohem více vyhovuje fanouškům rychlých kol než ekologům. Do světového šampionátu WRC se totiž vrací Hyundai, které bude muset kromě starých známých od Citroënu, Fordu a Mini soupeřit také s novým Volkswagenem Polo R WRC. A aby toho nebylo málo, objeví se v polovině roku 2013 na scéně další novinka, tentokrát od Peugeotu.

S modelem 208 R5 se ovšem francouzská značka nevydá do WRC, zůstane věrná soutěži International Rally Competition (IRC) a vůz jistě uvidíme i v řadě regionálních podniků. Disponovat přitom bude výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, přičemž veškerá síla 1,6litrového turbomotoru bude směřovat na všechna čtyři kola.

Ve srovnání s předchozím soutěžním modelem, Peugeotem 207 Super 2000, je výkonnostní nárůst jen nepatrný. Značka však zároveň díky použití kompozitních materiálů dokázala na karoserii shodit 40 kg, čímž se vůz stane mnohem agilnějším. Má také větší rozchod kol, rozměrný zadní spoiler a nafouklé blatníky, do kterých byla vpasována 18palcová kola určená pro šotolinu.

Peugeot se kupodivu netají ani s cenou, která činí 180 000 Eur (v přepočtu 4 500 000 Kč) bez veškerých daní a poplatků. Objednávky je možné adresovat značce již nyní, čímž si zajistíte čelní příčku v pořadníku. Než tedy novinka před létem příštího roku dorazí, máte dostatek času na poskládání vlastního závodního týmu.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 1 - Peugeot 208 R5 2013 01Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 2 - Peugeot 208 R5 2013 02Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 3 - Peugeot 208 R5 2013 03Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 4 - Peugeot 208 R5 2013 04Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 5 - Peugeot 208 R5 2013 05Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 6 - Peugeot 208 R5 2013 06Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 7 - Peugeot 208 R5 2013 07Peugeot 208 R5: závodní bratříček GTi plně odhalen - 8 - Peugeot 208 R5 2013 08
Rozšířený rozchod kol závodního Peugeotu 208 R5 je patrný na první pohled. 280 koní výkonu jeho motoru přitom míří na obě nápravy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše