Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km

Peugeot představí ve Švýcarsku koncept hybridní 208, odlehčenou karbonovými kompozity a slibovanou spotřebou jen 2,0 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km

19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot představí ve Švýcarsku koncept hybridní 208, odlehčenou karbonovými kompozity a slibovanou spotřebou jen 2,0 l/100 km.

Schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a průměrné papírové emise oxidu uhličitého jen 49 g na kilometr, což je ekvivalent spotřeby pouze 2,0 litru na sto kilometrů. To jsou základní parametry studie (momentálně ztrátového) koncernu PSA, která byla navržena a zkonstruována ve spolupráci s francouzskou nadnárodní petrochemickou společností Total.

Skutečnou podobu konceptu automobilka Peugeot nezveřejnil, vůz je však postaven na základech modelu 208 s nejmenším tříválcovým zážehovým motorem o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní, který sám o sobě udělí pětidveřovému hatchbacku zrychlení na stovku za 14 vteřin, nejvyšší rychlost 163 km/h a v průměru spotřebuje 4,3 l/100 km. Řešení, které by mohlo reálnou efektivitu stroje zvýšit na více než dvojnásobek, si představit nedokážeme, a tak předpokládáme použití hybridního pohonu s možností dobití akumulátorů (nebo naplnění jiného úložiště energie) před jízdou a dvoulitrová spotřeba tak bude stejně reálná jako 1,2litrová u Opelu Ampera.

HYybrid FE (Fun and Efficient), připravený k představení na ženevském autosalonu, přidá k tomuto základu nespecifikovaný elektromotor a rovněž blíže nepopsaný paket akumulátorů „převzatý z programu vytrvalostních závodů“. Ve snaze předejít nežádoucímu zvýšení hmotnosti dostane experimentální 208 karbonové panely a okna z polykarbonátů. Tisková zpráva uvádí, že tyto komponenty od firem Hutchinson a CCP Composites (dodavatelů Totalu) snížily váhu až o 200 kg. Jak by se podepsaly na ceně v případě snaze přenést je do výroby, sdělení nespecifikuje.

V zájmu redukce spotřeby bude Peugeot 208 HYbrid FE postaven na pneumatikách s nízkým valivým odporem, spalovací motor bude podroben úpravám v zájmu snížení vnitřního tření a nové vnější panely se mají postarat o snížení aerodynamického odporu. O případné produkci zatím nepadlo ani slovo.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 1 - Peugeot 208 01Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 2 - Peugeot 208 03Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 3 - Peugeot 208 04Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 4 - Peugeot 208 07Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 5 - Peugeot 208 08Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 6 - Peugeot 208 09Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 7 - Peugeot 208 GTi 02Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 8 - Peugeot 208 GTi 04Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km - 9 - Peugeot 208 GTi 03
Reálnou podobu malého hybridu neznáme, postaven však bude na základech modelu 208

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.