Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 HYbrid FE: Francouzi slibují pro Ženevu 208 se spotřebou 2,0 l/100 km
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot představí ve Švýcarsku koncept hybridní 208, odlehčenou karbonovými kompozity a slibovanou spotřebou jen 2,0 l/100 km.
Schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a průměrné papírové emise oxidu uhličitého jen 49 g na kilometr, což je ekvivalent spotřeby pouze 2,0 litru na sto kilometrů. To jsou základní parametry studie (momentálně ztrátového) koncernu PSA, která byla navržena a zkonstruována ve spolupráci s francouzskou nadnárodní petrochemickou společností Total.
Skutečnou podobu konceptu automobilka Peugeot nezveřejnil, vůz je však postaven na základech modelu 208 s nejmenším tříválcovým zážehovým motorem o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní, který sám o sobě udělí pětidveřovému hatchbacku zrychlení na stovku za 14 vteřin, nejvyšší rychlost 163 km/h a v průměru spotřebuje 4,3 l/100 km. Řešení, které by mohlo reálnou efektivitu stroje zvýšit na více než dvojnásobek, si představit nedokážeme, a tak předpokládáme použití hybridního pohonu s možností dobití akumulátorů (nebo naplnění jiného úložiště energie) před jízdou a dvoulitrová spotřeba tak bude stejně reálná jako 1,2litrová u Opelu Ampera.
HYybrid FE (Fun and Efficient), připravený k představení na ženevském autosalonu, přidá k tomuto základu nespecifikovaný elektromotor a rovněž blíže nepopsaný paket akumulátorů „převzatý z programu vytrvalostních závodů“. Ve snaze předejít nežádoucímu zvýšení hmotnosti dostane experimentální 208 karbonové panely a okna z polykarbonátů. Tisková zpráva uvádí, že tyto komponenty od firem Hutchinson a CCP Composites (dodavatelů Totalu) snížily váhu až o 200 kg. Jak by se podepsaly na ceně v případě snaze přenést je do výroby, sdělení nespecifikuje.
V zájmu redukce spotřeby bude Peugeot 208 HYbrid FE postaven na pneumatikách s nízkým valivým odporem, spalovací motor bude podroben úpravám v zájmu snížení vnitřního tření a nové vnější panely se mají postarat o snížení aerodynamického odporu. O případné produkci zatím nepadlo ani slovo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Reálnou podobu malého hybridu neznáme, postaven však bude na základech modelu 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva