Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 GTI se začíná prodávat v Evropě, u nás by měl stát pod 500 tisíc Kč
26.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejnadějnější novinka Peugeotu pro aktivní řidiče se konečně dostává do prodeje. I přes velmi dobré parametry zřejmě nebude dražší než slabší konkurenti.
Sériový Peugeot 208 GTI se představil světu loni v září. Od té doby jsme jej mohli spatřit také na videu a nabídli jsme vám rovněž ohlédnutí za historií ostrých Peugeotů, mezi nimiž hrálo nové GTI svou roli. Ostatně je od začátku považováno za prvního skutečného nástupce slavného 205 GTI a i když zatím nemůžeme říci, zda tomu tak opravdu bude, technické parametry zní slibně - 200 koní výkonu na 1 160 kilogramů hmotností vypadá sakra nadějně.
Navíc je tu ještě jeden, troufneme si říci fakt. Peugeot není značkou, která by 20 let nevyrobila něco, s čím se „dá jezdit”, stačí vzpomenout testu Peugeotu RCZ THP 200. Ten funguje i pro náročného řidiče velmi dobře a 208 GTI s ním sdílí podstatnou část techniky. Otázkou ale zůstává nejen to, jestli se bude projevovat podobně dobře, ale i to, kolik bude stát. V druhém případě můžeme nejnedočkavějším z vás konečně poskytnout alespoň nějaké vodítko.
U nás zatím nové GTI k mání oficiálně není, ale v některých evropských zemích už ano. Z nich můžeme vybrat třeba Itálii nebo Velkou Británii, kde přijde na 21 950 euro resp. 18 895 liber, tedy v přepočtu pokaždé okolo 550 tisíc Kč ceníkové ceny. To nezní bůhvíjak skvěle, ale pokud si srovnáme ceny dnes prodávaných verzí z vyšších sfér u nás a v těchto zemích, zjistíme, že se ceníkové ceny liší skoro přesně o 10 procent. Lze tedy očekávat, že u nás přijde 208 GTI podle ceníku na 500 tisíc Kč, cifře jako 499 900 bychom se asi nedivili.
Navíc je třeba říci, že český Peugeot oproti těmto cenám rovnou přidává ještě přibližně desetiprocentní bonusy, takže nakonec by vůz mohl být i oficiálně k mání za přibližně 450 tisíc. Tomu ostatně nahrává i aktuální postavení konkurence - třeba inovovaná Ibiza Cupra začíná právě na 450 tisících a i když má o něco méně výkonu a více hmotnosti, dynamické parametry jsou velmi podobné. Peugeot sice může pomýšlet i o něco výše, prostor na trhu dnes ale není velký.
Tolik pár informací pro nedočkavé, občas se nás na cenu 208 GTI ptáte. Přesnou cifru bychom měli znát během pár dnů, české zastoupení značky s uvedením tohoto modelu už dlouho váhat nemůže.












Nový Peugeot 208 GTI si pozornost zaslouží. Jestli se osvědčí i v praxi a jeho cena nebude přestřelená, uvidíme již brzy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva