Paříž 2008: Ford Focus RS znovu na scéně

Nový Ford Focus RS je natolik zajímavou novinkou, že byť si svou premiéru odbyl už v Londýně, v Paříži si to zopakuje ještě jednou. A spolu s pozvánkou na tuto akci Ford uvolnil další podrobnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Paříž 2008: Ford Focus RS znovu na scéně

7.9.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Paříž 2008: Ford Focus RS znovu na scéně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Ford Focus RS je natolik zajímavou novinkou, že byť si svou premiéru odbyl už v Londýně, v Paříži si to zopakuje ještě jednou. A spolu s pozvánkou na tuto akci Ford uvolnil další podrobnosti.

Základní informace o Focusu RS jsme vám přinesli už před jeho první premiérou na Auto show v Londýně. Ford nyní poskytl dalších pár podrobností. Znovu tedy nezapomněl zdůraznit výkon přeplňovaného pětiválce, který dosahuje hodnoty 300 koní, a výkony, jichž je Focus RS schopen. Stovka za 6 sekund, maximálka přes 260 km/h, to jsou slušná čísla.

To vše jen při pohonu stále jen předních kol. Původní záměr byl použít systém AWD, ale technikům se prý podařilo vyladit spojení diferenciálu Quaife a přední nápravy "RevoKnuckle" natolik, že není potřeba. Přesné řízení bez tzv. torque steer a současně dostatek trakce, to vše slibuje šéf vývoje Jost Capito. Nač zatěžovat auto dalším železem, když to jde i bez něj, říká. Uvidíme, snad bude mít pravdu. Jízdní stabilitu má podpořit i o 40 mm širší stopa a standardní 19" kola s pneu R19 235/35. Za poznámku stojí, že systém ESP bude plně vypínatelný. Škoda, že tomu tak není standardně u všech aut.

Spolu vyladěnou technikou přichází nabídka speciální barev. Do nabídky se dostane nejen obvyklá fordí tmavě modrá a dnes tolik oblíbená bílá, ale i svítivě zelená "Ultimate Green", ve které byl Focus RS představen. Spolu se zelenou či modrou na karoserii můžete mít do stejné barvy naladěný i interiér. Pro konzervativce bude v nabídce černá celokožená varianta. Sportovní pocit na palubě podpoří nejen hliníkové pedály či obklad středové konzoly z uhlíkových vláken, ale hlavně anatomická sedadla Recaro.

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše