Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pancéřovaná verze Putinovy limuzíny ve vysoké rychlosti čelně narazila do Volva, ukázala hlavně jeho odolnost
23.5.2023 | Petr Miler
V ruském luxusním sedanu měl podle prvotních informací sedět patriarcha Kirill, oficiální zdroje ale tuto verzi nakonec nepotvrdily. Posádka vozu tedy zatím nebyla identifikována, následky nehody jsou ale zjevné. A pro Aurus Senat se moc dobře nejeví.
Vladimir Michajlovič Gunďajev známý spíše jako patriarcha Kirill měl sedět v pancéřované verzi Aurusu Senat, kterému s ohledem na kořeny vozu nikdo neřekne jinak než Putinova limuzína, když jí někdo včera v 6:30 moskevského času nedal přednost na křižovatkách ulic Prospekt Mira a Bolničnyj. I proto se karambol stal rychle středem pozornosti, agentura TASS ale nakonec s odvoláním na mluvčího moskevského patriarchátu informuje, že vůz patří někomu jinému a Kirill se v době nehody na jeho palubě nebyl.
Pro nás je ale nehoda zajímavá i tak, neboť po dříve odtajněných crash testech poprvé ukazuje nehodu pancéřovaného Aurusu Senat S600 ve skutečném světě. Teoreticky by takový vůz měl být postrachem ostatních aut, neboť váží přes 6 tun. Kterýkoli jiný automobil by měl nárazem zdevastovat, to by ale tím druhým nesmělo být Volvo XC60, jeden z nejbezpečnějších vozů vůbec.
Záběry následků nehody můžete vidět níže a Aurus na nic vypadá velmi zdevastovaně. Volvo je zboku též výrazně pomuchlané a rozhodně na odpis, s ohledem na zmíněné ale působí dojmem, že v nehodě obstálo lépe. Někteří tak začali ihned kritizovat bezpečnost ruské limuzíny, mnou oslovený technik zabývající se vývojem právě pasivní bezpečností aut u jedné z německých značek ale konstatuje, že následky odpovídají charakteru nehody a jednotlivých aut.
Pro posádku Aurusu bude z hlediska následků karambolu lepší, když se příď zdeformuje, neboť tak absorbuje část energie nárazu, a nedovolí tak intenzivní negativní zrychlení. Naopak Volvo si nemůže při bočním nárazu dovolit téměř žádnou deformaci, neboť by znamenala ohrožení posádky - tak odolný musí být Aurus až od prostoru pro posádku. Je to tedy náraz příhodně deformovatelné části vozu do jiné části auta, která se nemá deformovat téměř vůbec, proto následky vypadají tak, jak vypadají.
Podívejte se na ně ale sami, vzhledem k tomu, že při nehodě nebyl nikdo vážněji zraněn a všichni zúčastnění odmítli hospitalizaci, obstála obě auta nepochybně dobře. Nehoda přesto ukázala hlavně odolnost XC60 - ustát jen s takovými následky tak intenzivní náraz od šestitunového auta je nepochybně obdivuhodné. I když je znovu třeba dodat, že i tady pomohla deformovatelnost přídě Aurusu.



Pancéřovaná verze Aurusu S600 Senat nakonec patriarchu Kirilla nevezla, i tak je její nehoda... Foto: Aurus
...s Volvem SX60 pozoruhodnou ukázkou bezpečnosti obou aut, hlavně pak toho švédského. Foto: Volvo
Zdroje: Shot@Telegram, TASS
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před hodinouTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva