Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani Huayra je novým nejrychlejším silničním vozem na testovací trati Top Gearu
28.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedinými pokořiteli italského supersportu jsou okruhové speciály. McLaren, Aventador či dokonce Bugatti Veyron však zůstávají v prachu.
Někteří říkají, že jméno tohoto italského supersportu se nedá vyslovit. A že vlastně není úplně italský, když jej pohání dvanáctiválcový motor německého AMG a nese jméno původně argentinského inženýra. Ať je to ale jak chce, my všichni víme, že Pagani Huayra je supersportem hodným obdivu. Zvláště nyní, když vůz za sebou na testovací trati Top Gearu nechal Bugatti Veyron Super Sport nebo Lamborghini Aventador LP700-4.
Vzhledem k hmotnosti obou titánů ovšem prvenství Pagani na technické trati není až tak překvapivé. O to působivější ovšem je, že s časem 1:13.8 za sebou Huayra nechává s propastným rozdílem 2,4 sekundy třeba i McLaren MP4-12C, který byl na trati Top Gearu také vyvíjen. A aby toho nebylo málo, je italský supersport dokonce rychlejší než spartánský Ariel Atom V8, jehož čas činí 1:15.1.
Samozřejmě, i přes přítomnost Stiga za volantem se na okruhu Top Gearu najdou rychlejší stroje. Přičemž nemusíme ani měnit značku. Zonda R totiž 2,8 kilometru dlouhou trať zvládla za pouhých 1:08.5. A Michael Schumacher se okruhem prohnal ve svém Ferrari FXX za 1:10.7. Ani v jednom případě však nešlo o model schválený pro běžný silniční provoz.
Italský supersport nemá na testovací trati Top Gearu konkurenci. Tedy mezi vozidly schválenými pro silniční provoz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva