Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ošklivé, otylé a předražené monstrum od BMW se ukázalo v akci na Autobahnu, ani tam nic nepředvedlo
15.6.2023 | Petr Prokopec
Měl to být vrchol mnichovské produkce, v praxi se z něj ale klube stále větší fiasko. XM nezvládá zrychlením či maximálkou dorovnat ani podstatně levnější X5 M, natož aby vystoupilo z jejího stínu.
Mnoho povyku pro nic je jednou z nejznámějších her Williama Shakespeara. A její název padne jako ulitý také na BMW XM. Okolo teprve druhého samostatného modelu slavné divize dělá mnichovská automobilka velký povyk. A nutno říci, že minimálně v jednom ohledu oprávněně. SUV dlouhé 5 110 milimetrů totiž dostalo do vínku 4,4litrový osmiválec twin-turbo, jenž byl spárován s osmistupňovým automatem, do kterého byl integrován elektromotor. Výkon tak vzrostl na 653 koní.
S tímto číslem jsou nicméně spárována dvě další, která už tak pozitivně nepůsobí. Se všemi náplněmi a řidičem za volantem totiž XM váží neskutečných 2 785 kilo. BMW si přitom za toto monstrum účtuje nemalých 4 405 700 Kč. Rázem se tak bavíme o vůbec nejtěžším a nejdražším modelu, jaký nabízí. S přihlédnutím k zapojení slavné divize by tak bylo jen logické, kdyby XM stálo i na vrcholu dynamického řetězce. Jenže pohled na technické parametry vozu odhaluje cosi jiného.
XM totiž má zvládat stovku za 4,3 sekundy a s přenastaveným omezovačem se rozjede na 270 km/h. To jsou hodnoty, které by zvládly ohromit, kdyby ovšem BMW nenabízelo také X5 M Competition. Další SUV v nabídce značky sice dostalo do vínku „jen“ 625 koní, toto stádo však má na starosti 2 475 kg. Stovku tak máte na tachometru již za 3,9 sekundy, maximem se pak může stát až 290 km/h. A vyjde „jen” na 3 783 000 Kč.
Ve finále tak není ospravedlněním ani skutečnost, že BMW technická data poněkud podhodnotilo. Lidé z AutoTopNL totiž s plug-in hybridním monstrem zvládli zrychlit na 100 km/h již za 4,18 sekundy. Ovšem i přesto dokázali, že XM by vám nemělo stát ani za pohled, zvláště když krásou nevyniká ani v nejmenším. Před třemi lety totiž otestovali zmíněné X5 M před faceliftem. Tehdy měli k dispozici jen 625 km/h, ovšem i tak zvládli stovku za 3,8 sekundy a 300 km/h.
Je pak sice hezké, že BMW nabízí XM také ve verzi Red Label, která dostala do vínku dokonce 748 koní, s nimiž má stovky dosáhnout za 3,8 sekundy. Jenže za toto provedení je třeba zaplatit již 5 053 100 Kč, auto navíc působí dojmem, jako byste nanesli rtěnku na prase. Jeho cena by pak pomalu stačila na pořízení nejen zmíněného X5 M, ale také M2 Coupe. Oba tyto vozy přitom nabízí udávaný výkon neustále, nikoli jen po krátkou chvíli, kdy jsou nabité baterie. Vskutku tedy nevíme, čeho chce BMW s XM dosáhnout.



XM je teprve druhým samostatným modelem slavné sportovní divize mnichovské značky. Ovšem zatímco supersport M1 se v mezičase stal legendou, na SUV nejspíše bude většina světa vzpomínat jako na ošklivou, těžkou a drahou obludu. Tedy pokud si na něj vůbec vzpomene. Foto: BMW
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 3 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 5 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 6 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 8 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva