Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový

Nejsilnější provedení nové Zafiry je už dnes naftové a rozdíl mezi vznětovým a zážehovým vrcholem se dále umocní. Vůz totiž dostane nové dieselové biturbo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový

5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejsilnější provedení nové Zafiry je už dnes naftové a rozdíl mezi vznětovým a zážehovým vrcholem se dále umocní. Vůz totiž dostane nové dieselové biturbo.

Zatím to není oficiální a i německý web Opelu o něčem podobném v tuto chvíli mlčí, holandský Autointernationaal ale s plnou vážností informuje o tom, že nová generace Zafiry bude již od 1. července k mání s motorem 2,0 BiTurbo CDTI. Ten si v tuto chvíli můžete pořídit do Insignie a v Zafiře se má podle Holanďanů objevit ta samá verze.

Vůz by se tedy měl v provedení BiTurbo CDTI dočkat výkonu až 195 koní, který motor servíruje v rovných 4 000 ot./min, vrchol maximum točivého momentu 400 newtonmetrů pak leží v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Stejně jako případě Insignie bude bude motor standardně dodáván se šestistupňovým manuálem, automat o stejném počtu převodových stupňů bude za příplatek. Známé jsou i emise CO2 - 144 g/km - a tedy také kombinovaná spotřeba paliva. Ta by měla prostým přepočtem činit 5,4 litru nafty na 100 km.

Možná se vám zdá, že podobný motor je do Zafiry až příliš silný, přesto příliš nepochybujeme o tom, že informace kolegů ze země coffee shopů tulipánů jsou správné. V našem prvním testu nové Zafiry jsme konstatovali, že vše hraje do karet naftě a Opel navíc potřebuje nový motor prodávat ve vícero modelech. Tak proč ne také v Zafiře. Navíc informace konzervativního holandského média jsou příliš podrobné na to, aby byly vymyšlené.

Zajímavé nicméně je, že se tímto krokem dále rozevřou nůžky mezi nejsilnějším benzinovým a naftovým provedením. Vrcholný benzin 1,4 Turbo dnes nabízí pouze 140 koní, pokud bychom za zážehovou verzi označili i tu spalující zemní plyn, pak 1,6 CNG Turbo dává 150 kobyl. To je stále o hodně méně než 195 plnokrevníků nového dieselu a pokud Opel znovu nepřispěchá s šílenosti jménem Zafira OPC (což nepředpokládáme, jakkoli to bylo zajímavé auto), těžko se tento stav změní.

Na holandském trhu má Zafira 2,0 BiTurbo CDTi stát nejméně 40 695 Eur (cca 1 050 000 Kč), ale tuto informaci nemusíme brát příliš vážně vzhledem k tamnímu odlišnému daňovému zatížení. V našich končinách by vůz měl být citelně levnější.


Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 1 - Opel Zafira 2012 01Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 2 - Opel Zafira 2012 02Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 3 - Opel Zafira 2012 03Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 4 - Opel Zafira 2012 04Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 5 - Opel Zafira 2012 05Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 6 - Opel Zafira 2012 06Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 7 - Opel Zafira 2012 07Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 8 - Opel Zafira 2012 08Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 9 - Opel Zafira 2012 09Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 10 - Opel Zafira 2012 10Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 11 - Opel Zafira 2012 11Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 12 - Opel Zafira 2012 12Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 13 - Opel Zafira 2012 13Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 14 - Opel Zafira 2012 14Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 15 - Opel Zafira 2012 15Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 16 - Opel Zafira 2012 16Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 17 - Opel Zafira 2012 17Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 18 - Opel Zafira 2012 18Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 19 - Opel Zafira 2012 19Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 20 - Opel Zafira 2012 20Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 21 - Opel Zafira 2012 21Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 22 - Opel Zafira 2012 22Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový - 23 - Opel Zafira 2012 23
Nová Zafira dostane téměř dvousetkoňový motor, na naftu

Zdroj: Aautointernationaal

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.