Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Karl na novém videu osvětluje podstatu svého designu
2.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf stylistického oddělení značky ve čtyřech minutách osvětlil, co se skrývá za rozměrnými předními světly či proč na bocích najdeme dvojitou křivku.
Opel Karl sice bude veřejnosti představen až na březnovém autosalonu v Ženevě, jeho virtuální prezentace však proběhla již před Vánoci. Víme tedy, že na délku vůz měří 3 680 milimetrů, přesto by uvnitř měl nabízet dostatek místa pro pětici pasažérů. Pod kapotou se pak alespoň pro začátek objeví pouze atmosférický litrový tříválec, jehož 75 koní bude přední kola přenášet pětistupňová manuální převodovka.
To sice není zrovna kombinace, která by slibovala působivé jízdní zážitky, při spárování s hmotností okolo 900 kilogramů by ovšem Karl nemusel být dynamicky úplně k zahození. Tímto se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho nahlédneme pod ruce designérům. Šéf stylistického oddělení Opelu Mark Adams nás totiž na novém videu provede všemi zákoutími novinky, i když jen v rámci exteriéru.
Důraz je kladen hlavně na příď, kde najdeme výraznou čelní masku. Více než tu ovšem Adams vyzdvihuje světlomety, ve kterých se má pojit německá preciznost s uměleckým sochařstvím. Boční pohled je pak definován snižující se linií střechy, s čímž kontrastuje zvyšující se linka oken. Kromě toho tu máme dvě křivky v oblasti klik dveří, které mají dodat vozu na dramatu a dynamičnosti.
Vzadu pak najdeme především mohutnější světlomety, jež přidávají vozu na osobnosti. Tím ovšem toulky končí, na interiér zřejmě přijde řada až později. Dodat tedy můžeme tolik, že vůz dorazí s rozměrným dotykovým displejem a poněkud menší možností personalizace, než jakou nabízí třeba Opel Adam. Vyhřívaná sedadla či volant nebo parkovací senzory si ovšem budete moci dokoupit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva