Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Karl na novém videu osvětluje podstatu svého designu
2.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf stylistického oddělení značky ve čtyřech minutách osvětlil, co se skrývá za rozměrnými předními světly či proč na bocích najdeme dvojitou křivku.
Opel Karl sice bude veřejnosti představen až na březnovém autosalonu v Ženevě, jeho virtuální prezentace však proběhla již před Vánoci. Víme tedy, že na délku vůz měří 3 680 milimetrů, přesto by uvnitř měl nabízet dostatek místa pro pětici pasažérů. Pod kapotou se pak alespoň pro začátek objeví pouze atmosférický litrový tříválec, jehož 75 koní bude přední kola přenášet pětistupňová manuální převodovka.
To sice není zrovna kombinace, která by slibovala působivé jízdní zážitky, při spárování s hmotností okolo 900 kilogramů by ovšem Karl nemusel být dynamicky úplně k zahození. Tímto se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho nahlédneme pod ruce designérům. Šéf stylistického oddělení Opelu Mark Adams nás totiž na novém videu provede všemi zákoutími novinky, i když jen v rámci exteriéru.
Důraz je kladen hlavně na příď, kde najdeme výraznou čelní masku. Více než tu ovšem Adams vyzdvihuje světlomety, ve kterých se má pojit německá preciznost s uměleckým sochařstvím. Boční pohled je pak definován snižující se linií střechy, s čímž kontrastuje zvyšující se linka oken. Kromě toho tu máme dvě křivky v oblasti klik dveří, které mají dodat vozu na dramatu a dynamičnosti.
Vzadu pak najdeme především mohutnější světlomety, jež přidávají vozu na osobnosti. Tím ovšem toulky končí, na interiér zřejmě přijde řada až později. Dodat tedy můžeme tolik, že vůz dorazí s rozměrným dotykovým displejem a poněkud menší možností personalizace, než jakou nabízí třeba Opel Adam. Vyhřívaná sedadla či volant nebo parkovací senzory si ovšem budete moci dokoupit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 21 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis