Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Insignia 2,0 BiTurbo CDTi se 195 koňmi: lépe pozdě nežli vůbec
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka uvedla v naprosté tichosti na německém trhu nový čtyřválcový diesel s dvojitým sekvenčním přeplňováním.
Opel před téměř třemi lety oznámil na ženevském autosalonu doplnění palety pohonných jednotek Insignie o dvoulitrový, dvakrát přeplňovaný diesel s výkonem 190 koní při 4 000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 400 newtonmetrů při 1 750 otáčkách. Motor nesl obchodní označení BiTurbo a jak se najednou objevil, tak náhle zmizel.
Naftová jednotka pocházela od vývojového týmu Saabu, který ji má pro typ 9-5 dodnes v nabídce jako 2,0 TTiD a dvakrát přeplňovanou (předchozí) devatenáctistovku TTiD s výkonem 180 koní prodává i v menším modelu 9-3. Jak správně tušíte, Opel nedokázal naplnit svůj slib kvůli komplikacím švédské automobilky, které dodnes pečlivě mapujeme.
Němci se ovšem dvakrát přeplňovaného dieselu vzdát nemínili. A to už proto, že konkurenční Ford, Peugeot a Citroën těží výkon z většího objemu 2,2 l a 160 koní dvoulitru Insignie nestačilo ani na silnější provedení 2.0 TDI v Passatu. Zákazníci Opelu se dočkali až teď, ačkoli automobilka uvedla nový čtyřválec na domácím trhu v naprosté tichosti - možná aby nerozptylovala pozornost od nové Astry GTC a OPC.
Výkon 2,0 BiTurbo CDTi činí 195 koní při 4 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů odevzdává v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Motor bude možné objednat se šestistupňovým manuálem nebo automatem o stejném počtu převodových stupňů a obě skříně bude navíc možné kombinovat s pohonem všech kol. Spotřeba čtyřdveřové Insignie se pohybuje od 4,9 do 6,4 l/100 km a čas potřebný ke zrychlení na stovku potrvá podle použité techniky od 8,7 do 9,0 s.
Pokud se vám zdá, že to zase nejsou nějak světoborná čísla, máte pravdu. Insignia trpí vysokou hmotností, což dokládá například to, že Volkswagen Passat 2,0 TDI (170 k) akceleruje na 100 km/h za 8,6 sekundy a výrobce udává průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km. Ani Peugeot 508 ale nezůstává pozadu a ve verzi 2,2 HDi se dokáže i s automatem (jedinou možnou volbou pro tuto motorizaci) dopracovat ke stovce za 8,2 vteřiny, ačkoli jeho spotřeba je poněkud vyšší (5,7 l).
Parametry konkurenčních dieselových čtyřválců jsou proto také možným důvodem, proč Opel zůstává zticha, ačkoli jejich motory jsou také příčinou, proč Rüsselsheim chtě nechtě musel s novým vznětovým agregátem vyrukovat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025Britové srovnali skutečné náklady na provoz nejžádanějších aut za 3 roky, nejhorší je samozřejmě elektromobil
4.3.2025Chcete nové auto bez obří obrazovky uprostřed palubky? I v roce 2025 taková koupíte, v budoucnu na tom můžete vydělat
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB