Opel Astra OPC 2017: maloobjemový motor doplní nevtíravý vzhled (ilustrace)

Nová generace německého hot hatche dostane pod kapotu pouze 1,6litrový motor. S výkonem 280 koní pak spojí menší střešní křídlo či větší kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel Astra OPC 2017: maloobjemový motor doplní nevtíravý vzhled (ilustrace)

12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel Astra OPC 2017: maloobjemový motor doplní nevtíravý vzhled (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace německého hot hatche dostane pod kapotu pouze 1,6litrový motor. S výkonem 280 koní pak spojí menší střešní křídlo či větší kola.

Je to jen pár týdnů, co jsme mohli usednout za volant nového Opelu Astra. A špatně z toho rozhodně nevyšel, je o poznání lepší než předchozí generace. Dá se tedy předpokládat, že německá automobilka může počítat s navýšením prodejů, což ještě umocní kombík, který by se měl na silnicích ukázat během několika málo příštích měsíců. Standardními modely se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho zamíříme k vrcholné variantě OPC, se kterou se Opel rozhodl jít částečně proti proudu.

Výše zmíněné tvrzení asi není třeba nějak sáhodlouze vysvětlovat. Nicméně pokud jste nečetli nás předchozí článek, v rychlosti jej ozřejmíme. Tak tedy, zatímco dvě předchozí generace Opelu Astra OPC byly poháněny přeplňovaným dvoulitrovým motorem, ta budoucí přepřáhne na 1,6litrovou pohonnou jednotku. Turbodmychadlo u toho samozřejmě chybět nebude, větší objem ale nečekejte - pod kapotu vozu se prý větší motor nevejde.

Astra OPC přitom není jediným ostrým hatchbackem, který taková transformace čeká. Stejně dopadl i Peugeot 308 GTi a obdobně je na tom příští Renault Mégane RS, který by pro změnu měl namísto dvoulitru dostat 1,8litrové turbo. Němci i Francouzi tedy se svými novinkami jdou ruku v ruce v rytmu moderního trendu downsizingu. Ten je ovšem uplatňován spíše u běžných modelů, ovšem ne až takovou měrou u těch vrcholných.

Příkladem za všechny nám může být koncern VW Group, který v posledních měsících poslal na trh faceliftovaný Volkswagen Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. V obou případech přitom předchozí 1,4litrovou jednotku vyměnil za 1,8 litrovou. Obdobně je pak ostatně na tom i takové Mini, jehož Cooper S již nepohání přeplňovaná jedna-šestka, ale v nové generaci dvoulitrový motor.

Výjimkami tedy nebudou ani tak Volkswagen, Seat či Mini, ale spíše Opel a Renault. A nedobrou zprávou je podobná situace u německé značky, neboť z 1,6litrového motoru má nové OPC dolovat něco okolo 280 koní. Tedy prakticky totožný výkon jako u stávajícího dvoulitru.

Možná i z tohoto důvodu se automobilka rozhodla, že novou Astru OPC po stránce designové lehce umravní. Detaily zatím neznáme, neoficiální ilustrace se je ale snaží naznačit. Na těch přiložených si můžeme prohlédnout jen menší střešní křídlo, dvě mohutné koncovky výfuku a větší kola. Zbytek ovšem nikterak nehlásá do světa, jaký potenciál se nachází pod kapotou. Zda ale taková bude skutečně realita, to je prozatím ve hvězdách.


Opel Astra OPC 2017: maloobjemový motor doplní nevtíravý vzhled (ilustrace) - 1 - Opel Astra OPC 2017 novy render 01Opel Astra OPC 2017: maloobjemový motor doplní nevtíravý vzhled (ilustrace) - 2 - Opel Astra OPC 2017 novy render 02
Chystaný Opel Astra OPC se na nových neoficiálních ilustracích tváří více než decentně

Ilustrace: Virtuel Car

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše