Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové čelní světlomety tvořené na každé straně osmi individuálními segmenty reagují na značky i protijedoucí dopravu, ke spojení s navigací ale nedošlo.
O nové generaci Opelu Astra jsme se rozepsali vcelku nedávno. Zmínili jsme přitom, že pětidveřový hatchback bude kratší a nižší než stávající provedení, přičemž v kombinaci s 1,6litrovým dieselem by jeho hmotnost měla poklesnout o úctyhodných 200 kilogramů. Očekávat tedy můžeme nižší spotřebu i lepší ovladatelnost, za kterou rovněž bude stát i další ladění zadní torzní příčky doplněné Wattovým přímovodem.
Kromě toho nová Astra počítá rovněž s vyšší úrovní bezpečnosti, která bude dána nejen tužší platformou, ale také novými matricovými diodovými světlomety zvanými IntelliLUX LED Matrix. Ty budou zcela jistě nabízeny za příplatek (či maximálně jako standard u nejvýše položených úrovní výbavy), přičemž složeny jsou z osmi individuálních segmentů, u nichž systém dokáže upravit délku a intenzitu paprsku.
Veškeré změny se budou odehrávat automaticky, tudíž ihned po opuštění městské zástavby dojde k aktivaci dálkových světel, které až do následného vjezdu do obce (systém nejspíše spolupracuje s detekcí dopravního značení) zůstanou zapnuté. Jakmile přitom přední kamera zvaná Opel Eye detekuje protijedoucí vůz, dojde k utlumení individuálního segmentu LEDek, aby nebyl jeho řidič oslněn.
Podle studií, které Opel uskutečnil během vývoje, budou řidiči jedoucí rychlostí 80 km/h profitovat rovněž z lepší viditelnosti okolí. Matricové LEDky by totiž kraje silnice měly osvětlit o 30 až 40 metrů dříve než konvenční halogeny nebo xenony, což dá motoristům k dobru 1,5 sekundy, aby mohli lépe reagovat na nenadálou vzniklou situaci. Tím nám tisková zpráva končí, v jejím závěru již Opel zmiňuje pouze ten fakt, že nové LEDky nejsou propojeny s navigací a že jsou prvními takovými světly v kompaktním segmentu. A to bude nejspíš v čase premiéry vozu pravda, neboť LED-světla jako takový sice už pěkných pár pátků nabízí třeba i Seat Leon, matricová ale nejsou...


Nový Opel Astra dostane do vínku i matricové LEDky, které osvětlí kraje vozovky o 30 až 40 metrů dříve než běžné halogeny či xenony
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva