Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové čelní světlomety tvořené na každé straně osmi individuálními segmenty reagují na značky i protijedoucí dopravu, ke spojení s navigací ale nedošlo.
O nové generaci Opelu Astra jsme se rozepsali vcelku nedávno. Zmínili jsme přitom, že pětidveřový hatchback bude kratší a nižší než stávající provedení, přičemž v kombinaci s 1,6litrovým dieselem by jeho hmotnost měla poklesnout o úctyhodných 200 kilogramů. Očekávat tedy můžeme nižší spotřebu i lepší ovladatelnost, za kterou rovněž bude stát i další ladění zadní torzní příčky doplněné Wattovým přímovodem.
Kromě toho nová Astra počítá rovněž s vyšší úrovní bezpečnosti, která bude dána nejen tužší platformou, ale také novými matricovými diodovými světlomety zvanými IntelliLUX LED Matrix. Ty budou zcela jistě nabízeny za příplatek (či maximálně jako standard u nejvýše položených úrovní výbavy), přičemž složeny jsou z osmi individuálních segmentů, u nichž systém dokáže upravit délku a intenzitu paprsku.
Veškeré změny se budou odehrávat automaticky, tudíž ihned po opuštění městské zástavby dojde k aktivaci dálkových světel, které až do následného vjezdu do obce (systém nejspíše spolupracuje s detekcí dopravního značení) zůstanou zapnuté. Jakmile přitom přední kamera zvaná Opel Eye detekuje protijedoucí vůz, dojde k utlumení individuálního segmentu LEDek, aby nebyl jeho řidič oslněn.
Podle studií, které Opel uskutečnil během vývoje, budou řidiči jedoucí rychlostí 80 km/h profitovat rovněž z lepší viditelnosti okolí. Matricové LEDky by totiž kraje silnice měly osvětlit o 30 až 40 metrů dříve než konvenční halogeny nebo xenony, což dá motoristům k dobru 1,5 sekundy, aby mohli lépe reagovat na nenadálou vzniklou situaci. Tím nám tisková zpráva končí, v jejím závěru již Opel zmiňuje pouze ten fakt, že nové LEDky nejsou propojeny s navigací a že jsou prvními takovými světly v kompaktním segmentu. A to bude nejspíš v čase premiéry vozu pravda, neboť LED-světla jako takový sice už pěkných pár pátků nabízí třeba i Seat Leon, matricová ale nejsou...
Nový Opel Astra dostane do vínku i matricové LEDky, které osvětlí kraje vozovky o 30 až 40 metrů dříve než běžné halogeny či xenony
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva