Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024 | Petr Prokopec
Sama firma připouští, že vyvíjet toto auto pro potřeby jízdy na mokru je skoro zbytečné, neboť si jej pár jeho kupců bude šetřit na slunné dny. Ale co kdyby s ním někdo chtěl na mokrý okruh přece jen vyrazit?
Pro řadu automobilek se zákazník v posledních letech stal ekvivalentem hadru, který na první dobrou vyždímají a pak ho někde pohodí. Může to znít až přehnaně, ale naše zkušenosti získané od samotných majitelů bohužel danou teorii potvrzují. O to příjemnější je vidět a slyšet, že stále ještě existují výrobci, pro které je klientela tím prvním i posledním. Společnost Gordon Murray Automotive mezi ně patří, jak se ostatně můžete přesvědčit při sledování jejího posledního videa.
Britové totiž zamířili na domácí okruh Brands Hatch, a to v době, kdy byl zalitý vodou. Takový byl nicméně záměr, neboť automobilka ladí nastavení na mokru. Jak uvedl technický poradce Frank Coppuck, značka GMA nepředpokládá, že by si majitelé supersportů záměrně brali svá auta na povrch nabízející jen minimum trakce. Zvláště když jde o takové vozy, jako je T.50s Niki Lauda párující hmotnost pouhých 852 kil se 772 koňmi a minimem záchranné elektroniky.
Jenže někteří hledají i takové dobrodružství a značka jim chce vyjít vstříc. Navíc ani její nadmíru movitá klientela nedokáže poručit větru a dešti. Co tedy dělat, když si zaplatí okruh třeba na tři dny, a po celé ty tři dny prší? Buď to může vzdát, nebo se zkrátka „hecne“ a vyrazí i na zmáčenou trať. Úkolem GMA je proto zajistit, že T.50 bude fungovat za každé situace, ať již jde o standardní verzi, nebo tu okruhovou. Nové video se přitom zaměřilo na druhou zmíněnou, jíž řádně proháněl skotský závodník Dario Franchitti.
Jednapadesátiletý jezdec je členem vývojového týmu již od počátku, stejně jako vývojový jezdec Steve Hayes. Oba tak prototypy okruhové verze proháněli, jako kdyby neexistoval zítřek. Dobrá zpráva je to jak pro 25 majitelů, tak i pro nás, neboť si můžeme užít dvanáctiválcové ústrojí vytočené až do červeného pásma. A je to ryk, jaký vás snadno dostane do kolen. Dost možná tak mnozí zákazníci vůbec poprvé pocítí i touhu vyrazit na mokro.
Provedení T.50s Niki Lauda se dočkalo karoserie s vyšším přítlakem, nižší hmotnosti a vyššího výkonu. Vyrobeno bude jen 25 kusů, k mání pochopitelně není už ani jeden. Foto: Gordon Murray Automotive
Zdroj: Gordon Murray Automotive
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejčtenější články
- Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 - Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8.1.2025 - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025 - VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
8.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 10:06 - Snowman000
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 08:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep